Voorstelling van mijn dieren.

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Voorstelling van mijn dieren.

Bericht door Ines » 12 jul 2012 08:21

:D
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 12 jul 2012 14:27

@ Pakiesa,
nu kan ik hem niet meer uit de kooi laten omwille van de honden.en.....hij knabbelt aan de draden van telefoon ,tv ,en pc.al wat in zen weg hangt moet eraan geloven
Honden kan je leren om de papegaai met rust te laten,zelf heb ik 7 honden,7 poezen en 4 papegaaien in de huiskamer en mijn papegaaien zijn alle dagen los.
U kan de papegaai leren om op een speelstaander of speelboom te blijven zodaonde kan hij niet aan de electrische bedrading knabbelen.Ik heb mijn papegaaien geleerd dat zij enkel van hun speelruimte mogen afkomen als ik hun roep en daarbij mijn arm uitsteek zodat zij hierop kunnen landen.
eigenwijs daarentegen is hij wel,krijgt meneerke zen goesting niet ,zal hij het wel laten weten,en hij doet zolang door tot ik hem dan uiteindelijk toch zijn goesting geef ,en het is maar een vogel maar hij weet het maar al te goed.
U kan dat eigenwijze gedrag afleren door hem pas zijn zin te geven als hij stil is of zich met wat anders bezighoudt waardoor je hem dan ook beloont.Een papegaai weet maar al te goed bij wij hij zijn wil kan doordrijven en dan kan van kwaad toch erger worden zodat je een onhandelbare papegaai gaat krijgen die van s'ochtends tot s'avonds zijn zin wil doordrijven.

@ Ines,
Is het ook zo dat mannelijke papegaaien alleen vrouwelijke verzorgersters als gezelschap willen of dulden en vrouwelijke papegaaien mannelijke verzorgers
Het is een fabeltje dat mannelijke papegaaien zich aangevoelen trokken door vrouwelijke personen of andersom.
Van Kootje werd ook gezegd dat zij enkel mannelijke personen kon verdragen,zelf heb ik erg veel plezier aan haar gehad en ik kon haar van de eerste dag al laten opstappen en haar knuffelen.
Het is wel zo dat een papegaai aanvoeld of je hun vertrouwd of niet,heb je geen vertrouwen in een papegaai dan zal hij/zij je zonder blikken of blozen een knauw geven.
De papegaai van mijn tante van het vrouwelijk geslacht kon alleen mannelijk gezelschap verdragen. Vrouwen moesten ver uit de buurt blijven of hun vingertop was niet veilig
Voor een papegaai bijt geeft hij/zij eerst een signaal,als je die negeert wordt zo wie zo gebeten.Ja kan dan eerst beter tegen de vogel praten voor je probeerd om hem over zijn kopje te kroelen.
Je kan aan de ogen van een papegaai zijn of hij zich op zijn gemak voeld met iemand anders in de buurt,dit toond hij/zij door te pinpointen ( het klein en groot maken van de pupillen,hoe kleinder de pupil des te meer is hij/zij opgewonden en zal dan niet nalaten om te bijten als je hem/haar wil kroelen.

@ Joseeke,
Ik denk dat je je vinger nooit in een papegaaienkooi van iemand anders moet steken.
Als een papegaai in zijn/haar kooi zit zal hij zekers een vreemd persoon bijten,daar de kooi zijn teritorium is die hij/zij moet verdedigen.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 22 jul 2012 21:52

Hier nog wat nieuws van Chico.
Chico maakt het erg goed,hij is erg speels en aanhankelijk het lijkt erop of hij al wat probeert te praten,al twijfel ik daaraan omdat hij nog jong is.
Zijn knuffelbeer is nog steeds zijn maatje en daar kan hij echt tegen tekeer gaan,hij frazelt tegen zijn beer echt mooi om hem bezig te horen.
Chico krijgt nog 1x daags zijn papvoeding,tussendoor eet hij biologische gepelde zaden ( provital vruchten mix ) die ik in Nederland bestel en ik geef hem dagelijks omstreeks 17u / 17u30 verse groenten en fruit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York

Bericht door York » 22 jul 2012 22:08

Haha, die groeit lijkt kool Conny. Het moet wel leuk zijn als je zo een vogel kan zien opgroeien en hem/haar dingen kan aanleren. Het zal zeker een verschil maken als je hem jong hebt tegenover dat je al een oudere vogel koopt die door iemand ander opgevoed is
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 23 jul 2012 14:46

Heel mooie foto's Conny en Chico ziet er gezond en gelukkig uit, hij heeft het heel goed bij jou.

Ik wist niet dat papegaaien soms zo van kleur zijn, ik dacht dat ze altijd veel fellere kleuren hadden.

Geniet van je kleine vriend.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Robby
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Robby » 23 jul 2012 14:56

Is dit geen roodstaart in ieder geval een pracht exemplaar

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 23 jul 2012 21:24

@ York,
Het verschil met een opgroeiende papegaai en een al oudere papegaai is de band die je met het dier hebt.
Ik ervaar het alsof Chico mijn baby is waardoor ik bezorgder om hem ben dan eigenlijk goed is.
Met een oudere papegaai kan je ook een band opbouwen maar dat geeft een ander gevoel.

@ Joseeke,
Denk ook wel dat Chico een blije en gelukkige papegaai is.
Niet alle papegaaien zijn fel gekleurd,je heb ook papegaaien met een grijze (de roodstaarten),een groene ( amazone papegaaien)en je hebt papegaaien die volledig zwart zijn (zoals de vasa papegaai en palmkaketoe).

@ Robby,
Het is een heel apparte grijze roodstaart al zijn zijn ouders gewone kongo grijze roodstaarten.
Chico heeft een blauwe gloed op zijn borstveren en op zijn rug heeft hij een rode gloed op zijn veertjes,
een grijze roodstaart met deze kleur worden ook wel konings grijze genoemd.
De kweker waar Chico vandaan komt wil hem zelf weer van me overkopen omdat hij zo speciaal is.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 23 jul 2012 21:55

Zo zie je maar dat ik er niets van ken Conny, bedankt voor je uitleg.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

pakiesa

Bericht door pakiesa » 24 jul 2012 08:02

Exotica schreef:@ York,
Het verschil met een opgroeiende papegaai en een al oudere papegaai is de band die je met het dier hebt.
Ik ervaar het alsof Chico mijn baby is waardoor ik bezorgder om hem ben dan eigenlijk goed is.
Met een oudere papegaai kan je ook een band opbouwen maar dat geeft een ander gevoel.

@ Joseeke,
Denk ook wel dat Chico een blije en gelukkige papegaai is.
Niet alle papegaaien zijn fel gekleurd,je heb ook papegaaien met een grijze (de roodstaarten),een groene ( amazone papegaaien)en je hebt papegaaien die volledig zwart zijn (zoals de vasa papegaai en palmkaketoe).

@ Robby,
Het is een heel apparte grijze roodstaart al zijn zijn ouders gewone kongo grijze roodstaarten.
Chico heeft een blauwe gloed op zijn borstveren en op zijn rug heeft hij een rode gloed op zijn veertjes,
een grijze roodstaart met deze kleur worden ook wel konings grijze genoemd.
De kweker waar Chico vandaan komt wil hem zelf weer van me overkopen omdat hij zo speciaal is.
@ exotica,
Dit is wat in de advertenties van sommige dierenwinkels en kwekerijen een "konings- grijze roodstaart" wordt genoemd. Het kan een mutatie zijn, maar inderdaad ook de uitwerking van een ernstig leverprobleem. Het is in ieder geval een vorm die je niet in de vrije natuur ziet. Het gaat overigens gewoon om de Psittacus Erithacus, de "Congo"grijze roodstaart, en de dierenzaken proberen daar een slaatje uit te slaan.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 24 jul 2012 14:36

Blijft hij lief nu hij al zo groot is Exotica?
Brabbelt hij ook al iets :D ? Ik vind de fotookes koddig :D
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie