Onze tuin in aanbouw

Hou hier je dagboek van je tuin bij, en laat iedereen meegenieten.
Plaats reactie
Tigru
Geslacht: Vrouw

Onze tuin in aanbouw

Bericht door Tigru » 08 apr 2013 14:55

In juni 2012 zijn wij in ons huidige huis komen wonen. Op internet hadden we een verkoopbrochure gevonden en zagen een prachtige tuin. Bij aankomst was het 'iets minder' (de understatement van dat jaar). Maar vol goede moed zijn we begonnen.

De voorkant van ons huis, met daarbij natuurlijk ons voortuintje. Deze is mini, maar dat is niet erg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is er ook niet zoveel prachtig gras meer in de omgeving. De weg voor ons huis is van de winter veranderd in een modderpoel en van de zijkanten is zand afgegraven.

Het dak is inmiddels schoongemaakt door mijn man, dus er ligt ook nog veel mos aan de voorkant.

Wel hebben we 1 van de boompjes uit de buxus gehaald en die voor het raam geplaatst, ook om te inkijk wat te verminderen. Het andere boompje verplaatsen we ook nog. Dan als laatste komt er worteldoek in en grind. En klaar is onze voortuin. Aangezien dit het noorden is, willen we er ook weinig mee doen.

Wel is het de bedoeling dat naast de voordeur nog plantjes komen die goed in de schaduw kunnen vertoeven.

Ook komen naast de opgang naar de voordeur en naast de bomen die naast het huis tegels te liggen. Er groeit hier met name een mosachtige en die woekert door het gras verderop heen. We hebben veel grindtegels liggen en die willen we die kant op verplaatsen.

De brievenbus hebben we al verwijdert en verplaatst tussen de garagedeur en het hek. Makkelijker om te bereiken en het is geen smerig ding weer waar een kolonie oorwormen in woont.

Joseeke

Re: Onze tuin in aanbouw

Bericht door Joseeke » 08 apr 2013 15:12

Dat is leuk Tigru dat je al een topic geopend hebt over jullie tuin in aanbouw.

Ik heb het onderwerp even verplaatst naar 'dagboek van mijn tuin', zo kan je alles mooi volgen.

Je hebt een gezellig huis gekocht en ik ben benieuwd naar de metamorfose van jullie tuin.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Tigru

Bericht door Tigru » 08 apr 2013 15:31

Dank je wel!

Gekocht niet, een te groot verlies op ons appartement gemaakt. Maar het is de werknemerswoning van het werk van mijn man. Minpunt is dus dat er achter ons huis kranen en heimachines gebouwd worden. Maar dat nemen we op de koop toe.

Bedankt dat je het topic verplaatst hebt. Ga ik hier gewoon verder :D Als de voortuin af is, zal ik eens nieuwe foto's plaatsen.

York

Bericht door York » 08 apr 2013 20:11

Leuk huisje Tigru en zo te zien is het rustig gelegen. Veel succes met het herschapen van je tuin en foto's zijn natuurlijk welkom. Hoe heeft je man het mos van het dak verwijderd?
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 08 apr 2013 20:42

Ach maakt toch niet uit Tigru , gekocht of niet of anders, belangrijk is dat je je hartje kan ophalen in de tuin, veel plezier ermee.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 09 apr 2013 07:50

Tigru schreef: Inmiddels is er ook niet zoveel prachtig gras meer in de omgeving.
Tigru U kan nog deze tijd het gras wat bijzaaien.
De weg voor ons huis is van de winter veranderd in een modderpoel
Niet verharde wegen zijn soms een probleem in de winter U kan eventueel de gemeente aanspreken voor verharding
en van de zijkanten is zand afgegraven.

Het dak is inmiddels schoongemaakt door mijn man,
proficiat aan Uw man!
dus er ligt ook nog veel mos aan de voorkant.

Wel hebben we 1 van de boompjes uit de buxus gehaald en die voor het raam geplaatst,
Buxus is wel moeilijker te behouden in de huiskamer, het is een echte winterharde buitenplant, U kan beter andere planten plaatsen en de Buxus terug buiten ingraven. Een heleboel kamerplanten soorten kan U terug vinden op: http://www.tuintips.net/content/view/1302/78/
ook om te inkijk wat te verminderen. Het andere boompje verplaatsen we ook nog.
Buxus verplaatst U het best voor de winter, nu is het té laat tenzij het kleinere zijn die in container staan.

Dan als laatste komt er worteldoek in en grind. En klaar is onze voortuin.
Aangezien dit het noorden is, willen we er ook weinig mee doen.
Wel is het de bedoeling dat naast de voordeur nog plantjes komen die goed in de schaduw kunnen vertoeven.
Om een vb te geven, vele soorten Hydrangea's gedijen goed in de schaduw.http://www.tuintips.net/content/view/636/129/

Ook komen naast de opgang naar de voordeur en naast de bomen die naast het huis tegels te liggen. Er groeit hier met name een mosachtige
Mos kan U behandelen met een produkt in het schuurwater die U gebruikt om de buitentegels te poetsen, dan bent U voor 1jaartje wel mosvrij.
en die woekert door het gras verderop heen.
Mos in het gras kan U behandelen door regelmatige kalkgiften aan het gazon. We starten er mee deze tijd in het voorjaar.
We hebben veel grindtegels liggen en die willen we die kant op verplaatsen.

De brievenbus hebben we al verwijdert en verplaatst tussen de garagedeur en het hek. Makkelijker om te bereiken en het is geen smerig ding weer waar een kolonie oorwormen in woont.
Gebruiksvoorwerpen kan U eens met bleek behandelen daar houden de insekten niet van :D
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie