Vernieuwde tuin.

Hou hier je dagboek van je tuin bij, en laat iedereen meegenieten.
Joseeke
Geslacht: Vrouw

Re: Vernieuwde tuin.

Bericht door Joseeke » 23 jul 2012 14:44

Zo Conny dat heb je mooi voor elkaar gekregen.

Jezelf tijd gunnen meisje en de voortuin komt ook weer wel een keertje.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 23 jul 2012 20:27

en heel mooi tuintje conny ,maar neem op tijd en stond wel u rust
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 24 jul 2012 14:16

Exotica ik zie dat U een aantal vaste geplant hebt, deze zullen een mooi tapijt vormen na een tijd misschien wel dicht groeien of is het de bedoeling dat U ertussen kan blijven lopen?
Geniet maar van Uw kleurrijke tuin het geeft U veel moed.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 24 jul 2012 20:33

@ Joseeke,
Zolang ik niet zonder angst in de voortuin durf te komen zal hij blijven zoals hij is,ik ga me niet boven mijn spanningsgrens gaan om die op te knappen.

@ Maria,
Dat is ook een probleem bij mij,als ik bezig ben kan ik geen grenzen stellen om te stoppen ook al ben ik doodop.Mijn moeder is me meermaals komen vragen of ik nog niet lang genoeg bezig was geweest.
Was op sommige dagen om 13u30 in de tuin begonnen tot 21u00 of langer,dan kwam mijn moeder zeggen dat ik moest stoppen.

@ Ines,
Het is de bedoeling dat het zoveel mogelijk dicht gaat groeien zodat ik daar een mooi bloementapijt ga krijgen.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 25 jul 2012 12:33

Exotica schreef:@ Ines,
Het is de bedoeling dat het zoveel mogelijk dicht gaat groeien zodat ik daar een mooi bloementapijt ga krijgen.
Dat is zeker het geval Exotica er staat een soort Flox tussen die zeker meer dan 1m per jaar verder groeit, als ze bloemen is het een mooi tapijt en ze hoeven geen speciale zorgen.
Het zal mooi worden ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 16 aug 2012 21:24

Ben vandaag aan de rechter zijde van de voortuin begonnen (mijn moeder was wel bij me in de voortuin anders had ik het niet aangekund).

Voor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paulus staat daar maar met zijn kruiwagen en doet niets in de tuin :cry: :cry:
Afbeelding

Na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast de Magnolia,tegen de schutting komt er Pennisetum "Purple Baron te staan" en voor de pennisetum plaats ik een grote kuip met daarin jonge plantjes van de Fuchsia "Lady Thumbs" tot ze wat groter zijn.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

maarten14

Bericht door maarten14 » 16 aug 2012 21:44

hallo exotica.

Ik heb is gekeken naar Pennisetum "Purple Baron". Het ziet er een mooie plant uit. Weet u of ze winterhard genoeg is voor onze streken?
Ik las ook dat het een eenjarige zou zijn? Is dit waar of is het zoals de andere pennisetum's grassen die elk jaar terug opschieten?

mvg

maarten
leef van dag tot dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 16 aug 2012 22:06

Heb deze plant ook gekozen omdat ik hem voor een siergrassoort erg mooi vond,hij heeft z'n apparte kleur en bloeiaar.
Volgens de info van een medewerker van het tuincentra is deze winterhard en word hij vaak in kleine tuinen en rotstuinen geplant omdat hij niet hoger wordt dan 1m50,wel verdord hij tegen de winter en moest ik de planten dan tot aan de grond snoeien waarna die dan tegen de lente weer zou gaan uitschieten.
Zelf heb ik deze plant nog nooit gehad en vertrouw op de info die ik daarvan gekregen heb,enkel voor het snoeien heb ik mijn twijfels.
Is het niet beter om de planten na de winter te snoeien zodat ze nog een winterbescherming hebben?
Laatst gewijzigd door Exotica op 16 aug 2012 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

maarten14

Bericht door maarten14 » 16 aug 2012 22:10

ik spreek even in het algemeen over pennisetum. Ik snoei altijd na de winter. op school hebben ze me altijd geleerd dat beide dingen konden. Voor de winter en na. Ik kies voor na de winter omdat je dat nog het silouette hebt van de plant als structuurellement in je tuin en ook omdat het een beetje "isolatie" is voor de planten. Dat verschilt van persoon tot persoon wanneer je ze afknipt. beide kan
leef van dag tot dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 16 aug 2012 22:17

Dan heb ik wel de voorkeur om na de winter de plant terug te snoeien,zo rond half maart.

Plaats reactie