Vernieuwde tuin.

Hou hier je dagboek van je tuin bij, en laat iedereen meegenieten.
Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Vernieuwde tuin.

Bericht door Exotica » 03 jul 2012 19:47

Bedankt voor jullie lovende woorden,nu heb ik,nog meer ijver om in de tuin te werken.
Ben vandaag begonnen met het opruimen van het koertje zodat ik daar een tuinstel kan plaatsen.
Wat een mans toch niet voor een rommel kan vergaren als je buiten alles laat verwaarlozen.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

priscilla

Bericht door priscilla » 03 jul 2012 21:07

heel mooi

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 12 jul 2012 23:19

Mijn bloeiende lelie's.

Orientaalse lelie "Light Pink Stargazer"
Afbeelding
Afbeelding

Orientaalse en Aziatische lelie naast elkaar.
Afbeelding

Aziatische lelie "Monte Negro"
Afbeelding
Afbeelding

Als afrastering van de rozentuin wil ik deze markeren met een lelie haag.Momenteel heb ik 4 potten lelie's waarvan 2 orientaalse lelie's de "Light Pink Stargazer" en de "Dark Pink Stargazer",de andere 2 zijn de aziatische lelie "Monte Negro" waar ik 2 potten op de kop heb kunnen tikken voor 5€.
Verder ben ik nog opzoek naar andere aziatische of orientaalse lelie's,heb op internet wel mooie gezien maar deze zijn nogel redelijk geprijst nm.5 bollen voor 17,50€.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 13 jul 2012 14:31

Prachtige bloemen Conny, 't lijkt wel of bij jou niets verregend, gelukkig maar.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 13 jul 2012 16:41

prachtig conny ,
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

York

Bericht door York » 13 jul 2012 20:41

Mooie bloemen. Ik herinner mij dat de light Pink stargazer vroeger bij mijn ouders in de tuin stond. Ik was toen ongeveer 4 of 5 jaar en mama riep om de haverklap "blijf weg van de bloemen want ze maken lelijke vlekken op je kleren" :lol: . Zijn noemde deze bloemen japanse lelies
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 14 jul 2012 08:50

Heel mooie soorten Conny en ze hebben geen last van de oranje kevers..en ruiken die soorten ook lekker?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

kerstkind

Bericht door kerstkind » 14 jul 2012 17:14

Prachtige lelies Conny!!
De kleuren passen perfect bij elkaar :P
Mooie combinatie.
groetjes José

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 14 jul 2012 20:15

@ Joseeke,
Prachtige bloemen Conny, 't lijkt wel of bij jou niets verregend, gelukkig maar.
De bloemen staan erg mooi ondanks ze in regen en wind staan.

@ York,
Ik herinner mij dat de light Pink stargazer vroeger bij mijn ouders in de tuin stond. Ik was toen ongeveer 4 of 5 jaar en mama riep om de haverklap "blijf weg van de bloemen want ze maken lelijke vlekken op je kleren.Zijn noemde deze bloemen japanse lelies
Als je dicht bij de bloemen komt kan er stuifmeel op je kleding terecht komen,deze kan je simpelweg verwijderen door het stuifmeel met een borsteldje van je kleding te vegen en deze dan in de wind hangen.Ook kan je het stuifmeel verwijderen door tape op je kledingstuk te plakken over het stuifmeel en deze er dan weer aftrekken dan kleeft het stuifmeel aan de tape.
De orientaalse lelie wordt ook wel de japanse lelie genoemd.

@Ines,
Heel mooie soorten Conny en ze hebben geen last van de oranje kevers..en ruiken die soorten ook lekker?
Heb nog geen enkele oranje kever op mijn lelie's gevonden,de aziatische lelie is reukloos en bloeit langer dan de orientaalse deze heeft een zoete geur,vind persoonlijk dat ze heerlijk ruiken.

@ José,
De kleuren passen perfect bij elkaar.Mooie combinatie
Ik hou niet zo van een ééntonige kleur en heb het liefst verschillende kleuren die ik zo goed mogelijk met elkaar combineer zodat het er erg fleurig en opgewekt uitziet.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 22 jul 2012 22:18

Heb vandaag de laatste hand gelegd aan het herinrichten van de tuin,ben er sinds half mei aan begonnen en de zij en achtertuin zijn volledig klaar.
De voortuin moet nog worden opgeknapt en heringericht,het nadeel is dat ik dat momenteel niet kan doen vanwege mijn angst.

Hierbij plaats ik nog enkele foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie