Tuinplannen van Scaramouche

Hou hier je dagboek van je tuin bij, en laat iedereen meegenieten.
scaramouche
Geslacht: Man

Re: Tuinplannen van Scaramouche

Bericht door scaramouche » 15 apr 2011 11:59

De tuin zal in fases aangelegd worden :

De kids zijn nog klein en spelen nog graag in de tuin. Vandaar dat ik ze ook een graspleintje willen laten behouden. Eens ze ouder worden en het spelen eruit gaat, doen we verder met de koivijver.....deze zal als laatste geïmplementeerd worden.

Eerste fase : Aanleg tuinpad - verharding rond tuinhuis en verharding vuilniscontainers.
Tweede fase : Sparren op de zijkant verwijderen en een soort van bloeiend haag gaan planten.
Derde fase : Aanleg terras en borders (Japanse stijl met rostblokken en mossen - hosta's).
Vierde en laatste fase : Aanleg koivijver.

VRAAG : We hebben zo'n INTEX-zwembad (3.66 m dia) en telkemale bij opruiming is het gras naar de vaantjes. Ik zoek hier een oplossing voor. Rubberen tuintegels waren mijn eerste optie, doch deze zijn schandalig duur. Iemand een idee ?

Verder het volgende : De oudste zoon doet dit jaar z'n eerste communie en vraagt een trampoline. Nu zou ik deze graag in de grond gaan inbouwen (op de plaats waar later de vijver komt - twee vliegen in één klap). Hoe zorg ik voor voldoende afwatering in zo'n put ? Leg ik hier een betonvloer in ? Tips zijn welkom.

Grtz Marc

scaramouche

Bericht door scaramouche » 16 apr 2011 09:28

Niemand die hier ervaring mee heeft of die tips kan geven ?
Grtz Marc

Joseeke
Geslacht: Vrouw

Bericht door Joseeke » 16 apr 2011 09:42

Hallo Marc,

Ervaring heb ik niet in de situaties die jij voorstelt, het is wel heel normaal dat je gras stuk gaat als er lange tijd een zwembad op staat. M.i mag er niets onder zitten dat heel hard , ik zou denken dat het zeil van het zwembad dan stuk gaat. Je kan eens informeren bij de persoon waar je het zwembad gekocht hebt, ik denk dat het belangrijk is dat je de juiste ondergrond hebt, ook al is die wat duurder, als het zwembad stuk gaat sta je voor grotere kosten vermoed ik.

Over de inbouw van de trampoline zou ik denken dat onderaan bv. grind goed is, het is waterdoorlatend, je moet ook zien dat de lucht die er onder kan wegkan, je zou anders het risico lopen dat de trampoline niet goed werkt en je rare geluiden krijgt als erop wordt gesprongen. Ik zou denken dat het ook raadzaam is dat je een dompelpomp kan voorzien die weleens nodig kan zijn bij een fikse regenbui. Verder vind ik het heel belangrijk dat de trampoline helemaal veilig is, een buurmeisje is enkele jaren geleden met haar voet tussen de touwen aan de buitenkant terechtgekomen en zij heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen met een zware breuk.

Een echt pasklare oplossing heb ik niet, maar die zal er hier misschien nog wel komen, enkele leden zijn op vakantie heb ik vernomen, (paasvakantie), dus het kan wel even duren voor je meerdere antwoorden krijgt.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

scaramouche

Bericht door scaramouche » 16 apr 2011 13:49

Bedankt voor je antwoord Joseeke en sorry voor mijn ongeduld. Grtz Marc

Joseeke

Bericht door Joseeke » 16 apr 2011 20:33

Dat is geen ongeduld hoor Marc, ik ken dat dat ben je daar zo mee bezig en het is mooi weer en je zou er heel graag mee verder doen. Dat is hier zo ook weleens, je zou dan graag direct een pasklaar antwoordje hebben.

Heb je er vandaag al wat aan gedaan want het zal wel een heel werkje zijn om die trampoline in te graven en ook het zwembad weer op zijn plaats te krijgen.

Ik heb ook bij een of ander tuinprogramma (ik herinner me niet meer welk) eens gezien dat ze een trampoline hadden ingegraven, maar dat was wel vorige zomer dus daar kan je nu ook niet veel mee.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 21 apr 2011 05:43

scaramouche schreef:De tuin zal in fases aangelegd worden :
VRAAG : We hebben zo'n INTEX-zwembad (3.66 m dia) en telkemale bij opruiming is het gras naar de vaantjes. Ik zoek hier een oplossing voor. Rubberen tuintegels waren mijn eerste optie, doch deze zijn schandalig duur. Iemand een idee ?

Verder het volgende : De oudste zoon doet dit jaar z'n eerste communie en vraagt een trampoline. Nu zou ik deze graag in de grond gaan inbouwen (op de plaats waar later de vijver komt - twee vliegen in één klap). Hoe zorg ik voor voldoende afwatering in zo'n put ? Leg ik hier een betonvloer in ? Tips zijn welkom.

Grtz Marc
Voor de eerste vraag zou ik kunstgras aanbevelen het is niet duur en degelijk.
Voor de tweede vraag: U kan een stuk drainage aanbrengen in de grond onder de trampoline
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Jos Meuse

Bericht door Jos Meuse » 27 feb 2012 13:36

Dit bericht werd door de moderators verwijderd. U heeft een e-mail ontvangen.

Plaats reactie