Het blad als aanwijzing? TIP...

Hou hier je dagboek van je tuin bij, en laat iedereen meegenieten.
Plaats reactie
Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Het blad als aanwijzing? TIP...

Bericht door Ines » 28 okt 2015 11:33

Deze tip is nu es goud waard zie:
Terwijl er nog blad aan de struiken of bomen hangen doet U best eens een rondgang in de tuin om alle te verwijderen struiken of bomen aan te duiden dit doet U met een plastiek of ander soort breed lint.
Als het blad gevallen is kan U dan aan de slag.
Doet U het niet dan kan U veel moeilijker identificeren of zelfs helemaal niet meer.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

York

Re: Het blad als aanwijzing? TIP...

Bericht door York » 28 okt 2015 19:21

Inderdaad een gouden tip. Ik heb dat probleem met mijn hosta's. Sommige soorten worden elk jaar aangevallen door slakken en zijn niet om aan te zien en andere soorten blijven mooi. Ik wil die lekkerij voor slakken verwijderen, maar weet na het afsterven niet meer welke het zijn.
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 28 okt 2015 21:06

Handige tip Ines, dank u .
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 06 dec 2015 14:39

York schreef:Inderdaad een gouden tip. Ik heb dat probleem met mijn hosta's. Sommige soorten worden elk jaar aangevallen door slakken en zijn niet om aan te zien en andere soorten blijven mooi. Ik wil die lekkerij voor slakken verwijderen, maar weet na het afsterven niet meer welke het zijn.
U kan nu nog Hosta's delen of scheuren en verplanten zolang het niet vriest, haal de struik uit en deel met de spade (2 of 4 stukken)tracht tussen de knoppen recht af te steken, knip daarna alle blad af. Maak een nieuwe put iets dieper dan de vorige, strooi wat mest en meng met wat aarde, plaats de gedeelde Hosta's erin en vul aan met aarde. Plaats een kleine stok zodat U weer waar U de gedeelde planten plaatste.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

York

Bericht door York » 06 dec 2015 21:10

Ines schreef:
York schreef:Inderdaad een gouden tip. Ik heb dat probleem met mijn hosta's. Sommige soorten worden elk jaar aangevallen door slakken en zijn niet om aan te zien en andere soorten blijven mooi. Ik wil die lekkerij voor slakken verwijderen, maar weet na het afsterven niet meer welke het zijn.
U kan nu nog Hosta's delen of scheuren en verplanten zolang het niet vriest, haal de struik uit en deel met de spade (2 of 4 stukken)tracht tussen de knoppen recht af te steken, knip daarna alle blad af. Maak een nieuwe put iets dieper dan de vorige, strooi wat mest en meng met wat aarde, plaats de gedeelde Hosta's erin en vul aan met aarde. Plaats een kleine stok zodat U weer waar U de gedeelde planten plaatste.
Mogen ze ook gedeeld worden als ze terug uitschieten in het voorjaar?
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 14 dec 2015 08:35

Ja hoor York, geen probleem, dan ziet U ook goed waar U tussen de nieuwe scheuten kan steken met de spade ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

York

Bericht door York » 14 dec 2015 20:11

Dank je wel Ines, het is voor mij gemakkelijker om ze terug te vinden als ze in het voorjaar uitschieten
Pluk de dag

Plaats reactie