Plantenvijvertje.

Alles over Vijvers, natuurvijvers, zwemvijvers, koivijvers en waterplanten.
Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Plantenvijvertje.

Bericht door Exotica » 30 apr 2013 00:45

Heb via kapaza een plastiek vijvertje gekocht van 120cm op 100cm en 80cm diep,vrijdag brengen de verkopers het vijvertje.Ik heb dat gekocht om aan de zijkant van de voortuin te plaatsen omdat daar bijna geen planten kunnen gedijen.
In dat vijvertje wil ik dan waterplanten plaatsen en als verlenging van het vijvertje een rotstuintje maken zodat ik daar ook wat kleur heb.
Het vijvertje.
Afbeelding

Deze planten wil ik in en om het vijvertje plaatsen.
Foto' zijn van internet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weet niet of het een goede kleur/plantencombinatie is.
Graag jullie mening.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Joseeke

Re: Plantenvijvertje.

Bericht door Joseeke » 30 apr 2013 14:21

Gaat vast heel mooi worden Conny, ik vind je plantenkeuze qua kleur heel mooi.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

York

Bericht door York » 30 apr 2013 15:06

Een vijvertje is altijd gezellig in de tuin. Ik ken niet alle bloemsoorten die je rond de vijver wil zetten, maar vraag mij af of ze allemaal geschikt zijn voor een rotstuintje. Ik vind de kleuren die je gekozen hebt in ieder geval prachtig.
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 30 apr 2013 20:18

Joseeke schreef:Gaat vast heel mooi worden Conny, ik vind je plantenkeuze qua kleur heel mooi.
Bedankt Joseeke,ik ben zoveel kwijt dat ik graag jullie mening had.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 30 apr 2013 20:25

York schreef:Een vijvertje is altijd gezellig in de tuin. Ik ken niet alle bloemsoorten die je rond de vijver wil zetten, maar vraag mij af of ze allemaal geschikt zijn voor een rotstuintje. Ik vind de kleuren die je gekozen hebt in ieder geval prachtig.
Eerlijk gezegd ken ik ze ook niet :lol:.
Heb via google deze planten gekozen.
Heb eerst gezocht op waterplanten en dan op afbeeldingen waarna ik dan de planten die ik mooi vond heb uitgehaald.
Zo heb ik dat ook gedaan met oever en rotsplanten.
De namen en of het water/oever/rotsplanten zijn heb ik wel gekopieerd en opgeslagen,ook hun grootte en standplaats heb ik gekopieerd en opgeslagen zodat ik de grootste planten achteraan kan plaatsen en de kleinste vooraan.

Bedankt dat je de kleurcombinatie ook mooi vind.

York

Bericht door York » 30 apr 2013 20:40

Misschien komen hier nog reactie op je vraag, maar ik zou in ieder gaval toch wat opzoekwerk doen, want het zou toch spijtig zijn moest je planten zetten die veel ruimte nodig hebben en ik denk dat er zeker tussen staan. Zo denk ik Bv aan de vijfde plant. Ik heb die ook staan en hier groeit die ieder jaar uit tot een groot exemplaar
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 30 apr 2013 21:15

York schreef:Misschien komen hier nog reactie op je vraag, maar ik zou in ieder gaval toch wat opzoekwerk doen, want het zou toch spijtig zijn moest je planten zetten die veel ruimte nodig hebben en ik denk dat er zeker tussen staan. Zo denk ik Bv aan de vijfde plant. Ik heb die ook staan en hier groeit die ieder jaar uit tot een groot exemplaar
Dat heb ik al gedaan.Als er planten te omvangrijk worden kan ik ze delen en er anderen een plezier mee doen.De lisdodde is ook een woekeraar als je hem niet binnen de perken houd.

York

Bericht door York » 30 apr 2013 21:42

Dank je voor de naam van die plant Conny. Nu ken ik hem ook :lol:
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 30 apr 2013 22:24

York schreef:Dank je voor de naam van die plant Conny. Nu ken ik hem ook :lol:
De plant op de 5de foto is niet de lisdodden maar de Arum italicum (italiaanse arondskelk),enkel vanaf de planten foto's geteld anders is de 5de foto een rotstuinplantje de Arabis caucasica 'Snowcap' (scheefkelk ; randjesbloem ; rijstebrijplant)

Arum italicum
Afbeelding

Arabis caucasica 'Snowcap'
Afbeelding

York

Bericht door York » 01 mei 2013 19:59

Wel stel je voor dat ik stom verbaasd was toen ik in je berichtje las dat het de lisdotte zou zijn, want in mijn hoofd was dit geen lisdotte, maar ik dacht dat ik verkeerd was. Dank je wel om het recht te zetten. Ik heb op mijn plant wel nog nooit bloemen gehad.
Pluk de dag

Plaats reactie