Plantenvijvertje.

Alles over Vijvers, natuurvijvers, zwemvijvers, koivijvers en waterplanten.
Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Plantenvijvertje.

Bericht door Ines » 02 mei 2013 09:20

Het zal mooi worden Exotica, nr 13 van onder optellen zal U in de winter moeten uit de vijver halen en oppotten, ze zijn gevoelig aan vorst.
De Arum italicum maakt met gemak zaailingen de hele tuin rond en is erg giftig ik zou dezen voor Uw mooie vogels niet aankopen!
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 07 mei 2013 21:57

Ines schreef:Het zal mooi worden Exotica, nr 13 van onder optellen zal U in de winter moeten uit de vijver halen en oppotten, ze zijn gevoelig aan vorst.
De Arum italicum maakt met gemak zaailingen de hele tuin rond en is erg giftig ik zou dezen voor Uw mooie vogels niet aankopen!
Kan de waterhyacint ook niet overwinteren in een waterschaal binnenhuis? Of is het beter om ze dan op te potten en welke grond kan daarvoor dan gebruikt worden?
De Italiaanse arondskelk kan toch geen zaailingen aanmaken als ik de uitgebloeide bloemen verwijder.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 07 mei 2013 22:46

Heb nog enkele buitengewone plantjes besteld om het plantenvijvertje te planten.
Arisaema candidissimum (Japanse cobralelie)
Afbeelding
Pinellia cordata
Afbeelding

Weet iemand wat de nederlandse benaming van de Pinellia cordata is?
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 08 mei 2013 17:00

Exotica schreef:
Ines schreef:Het zal mooi worden Exotica, nr 13 van onder optellen zal U in de winter moeten uit de vijver halen en oppotten, ze zijn gevoelig aan vorst.
Kan de waterhyacint ook niet overwinteren in een waterschaal binnenhuis? Of is het beter om ze dan op te potten en welke grond kan daarvoor dan gebruikt worden?
De Italiaanse arondskelk kan toch geen zaailingen aanmaken als ik de uitgebloeide bloemen verwijder.
Ik betwijfel of U de water Hyacint kan overwinteren in water in de huiskamer. Bij mij kan het niet ze verdorren en het is de stengel die de oorzaak is die het water raakt. Om deze reden raadde ik U aan ze op te potten en ze op die manier te bewaren.
Voor de Arum als U heel vlug de bloeiaar eruit snoeit is er geen kans op uitzaaiing tenzij Uw gebuur ook een plant staan heeft in de tuin ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 08 mei 2013 20:21

Ines schreef: Ik betwijfel of U de water Hyacint kan overwinteren in water in de huiskamer. Bij mij kan het niet ze verdorren en het is de stengel die de oorzaak is die het water raakt. Om deze reden raadde ik U aan ze op te potten en ze op die manier te bewaren.
Voor de Arum als U heel vlug de bloeiaar eruit snoeit is er geen kans op uitzaaiing tenzij Uw gebuur ook een plant staan heeft in de tuin ;)
In welke aarde kan ik de water hyacint dan het beste op potten?
als ik geen zaden van een plant wil dan knip ik de bloeiaar er meteen uit als de bloem aan het uitbloeien is.Geloof niet dat de buren een Italiaanse arondskelk in hun tuin hebben staan ;)

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 09 mei 2013 05:12

Exotica,
U kan het proberen de waterhyacint te overwinteren in een bak met droog zand voor een kortere periode (2 maanden in de kelder of vorstvrije plaats) daarna haalt U de waterhyacint uit de bak en plant hem in een pot met voor de helft zand en de helft potgrond, geef spaarzaam water.
Na het schieten van de uitlopers kan U ze van elkaar scheiden en afzonderlijk in een bakje met het vijverwater plaatsen in de huiskamer tot 15 mei daarna kan U ze terug in de vijver plaatsen.
Ik weet niet of het vele werk opweegt tegen het aankopen van een paar nieuwe planten.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Plaats reactie