Vijver voor eenden

Alles over Vijvers, natuurvijvers, zwemvijvers, koivijvers en waterplanten.
Plaats reactie
Jill en Co
Contacteer:

Vijver voor eenden

Bericht door Jill en Co » 03 mei 2011 15:35

Hallo iedereen,
Ik ben van plan om een nieuwe eendenvijver aan te leggen.
Maar met het uittekenen van hoe het perk er moet gaan uitzien blijf ik botsen op de aanplanting. Buiten vlinderstruik, groene beuken haag, passiflora, buxus, hosta en pampasgras ben ik nog niet veel verder geraakt.
En daarom dit bericht, ik ben namelijk op zoek naar geschikte planten voor rond de vijver (niet in, aangezien de eenden alles direct verwoesten waarschijnlijk).

Kunnen jullie me wat planten aanraden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Jill
Groetjes,
Jill

York
Geslacht: Vrouw

Re: Vijver voor eenden

Bericht door York » 03 mei 2011 19:04

Hallo Jill, op volgende link vind je enkele planten die rond de vijver kunnen geplant worden. Naar beneden scrollen tot aan het onderwerp "vijver"

viewtopic.php?f=23&t=1212
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 04 mei 2011 07:16

Hallo Jill
Ik vraag me af of een aanleg van de beplanting die richting op moet, bij een eendevijver denk ik aan een iets ruwere aanpak om het als 1geheel te houden.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=OIl1i_E6sRg
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Jill en Co
Contacteer:

Bericht door Jill en Co » 04 mei 2011 15:38

Spijtig dat Youtube niet laadt op mijn computer zal straks eens op een andere proberen om het filmpje te zien.

De bedoeling van de beplanting is om een mooi perk te maken.
Hosta's nestplaats, horstensia toch wel een beetje voor schaduw en schuilmogelijkheden.
Passiflora om een nogal lelijk-ogende serre te verstoppen. En siergrassen zorgen ook voor broedplaatsen. :)

Ook zien mijn grootouders recht op dit perk en is het mooi als zij tussen mooie planten zitten.
En eerlijk gezegd koop ik liever mijn eenden bij mensen met een mooi perk dan een perk waar amper iets in staat.
We zitten ook met kraaien en eksters dus als we natuurbroed willen laten doen moeten er veel schuilplaatsen zijn.
Groetjes,
Jill

Jill en Co
Contacteer:

Bericht door Jill en Co » 04 mei 2011 15:41

York schreef:Hallo Jill, op volgende link vind je enkele planten die rond de vijver kunnen geplant worden. Naar beneden scrollen tot aan het onderwerp "vijver"

viewtopic.php?f=23&t=1212
Raar..
Ik heb alle onderdelen van vijver per post bekeken en toch vind ik nergens iets over planten.
Dacht er eerst overgelezen te hebben maar na een 2de keer vond ik de platen weer niet.. :?
Groetjes,
Jill

York

Bericht door York » 04 mei 2011 21:49

Kijk eens in de maand mei Jill. Ik heb de tekst rood gemaakt

viewtopic.php?f=23&t=1212&p=77110#p77110
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 07 mei 2011 08:18

Hoi het is natuurlijk heel mooi met een nette beplanting en heel mooie perken maar toen ik de eenden vroeger in de perken zette bleef er van perken niet veel meer over.
De eenden kunnen niets met rust laten zelfs het sterke riet moest eraan geloven.
Ik heb alle eenden verbannen naar een natuurtuin waar ze lekker hun gang kunnen gaan.
Soms komen er af en toe nog eens Canadeese eenden van het natuurgebied van mijn perken snoepen...
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie