Mijn kamerplanten.

snijkers maria

Re: Mijn kamerplanten.

Bericht door snijkers maria » 10 apr 2012 10:37

conny bedankt voor de les ,weer heel veel bij geleerd ,ga ik toch weer eens proberen kamer planten te kopen ,en dan u raad op volgen
heel hartelijk badankt
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 10 apr 2012 14:45

Exotica schreef:
wat is de volledige naam van het hangplantje boven de foto van de Orchidee als ik vragen mag?

Dat is een campanula portenschlagiana die ik iedere winter in de huiskamer laat overwinteren,in de zomer hang ik hem dan weer buiten.Dit plantje heeft erg veel water nodig.
Ik dacht al dat ik deze kende hier staat deze in de rotstuin, ze is winterhard en kan grote oppervlakten bedekken. Waarom neemt U deze iedere keer in de huiskamer? Voor de hondjes?
Eigenlijk hoeft U niet bang te zijn deze te verliezen als ze winterhard zijn Conny maar ze zijn natuurlijk ook heel mooi in hangmanden.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 10 apr 2012 16:23

Bedankt Conny.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 10 apr 2012 19:14

Ik weet dat ze winterhard zijn,maar in een hangmand kunnen de wortels alsnog bevriezen.
Als ik de campanula in de vole grond plaats dan lopen inderdaad de honden het plantje stul en dat zou ik erg jammer vinden.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 10 apr 2012 20:06

Nu moet ik toch nog een anekdote vertellen:
zoals U weet is Bijou onze hond altijd rond mij in de tuin en meestal weet ze dat ze niet op de bloemen mag lopen of een plas doen :D Ze ziet mij dan soms een verwaarloosde of te droge plant water geven met een plastieken waterfles en raad eens ... rond de tuin zijn wel van 5 tot 10 flessen te vinden aan de voet van een plant met de hals zo'n paar centimeter ingegraven :lol: van naapen gesproken :lol: slimme meid toch?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

priscilla

Bericht door priscilla » 10 apr 2012 21:02

heel mooie planten hoor

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 16 aug 2012 13:40

Mijn nieuwe aanwinst gisteren van mijn moeder gekregen omdat ik na lang aandringen van haar toch zo moedig ben geweest om met haar met de fiets mee te rijden naar een tuincentra.
Ondanks de angst heb ik toch doorgezet om mijn moeder een pleziertje te doen.

De aechmea "Bleu rain"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 16 aug 2012 14:03

Heel moedig van je Conny om die stap te zetten en op de foto te zien was het het ook waard die grote stap, je bent nu in het bezit van een hele mooie plant.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Robby
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Robby » 16 aug 2012 22:22

Ines schreef:Mooie soorten Conny ook de Ochidee, wat is de volledige naam van het hangplantje boven de foto van de Orchidee als ik vragen mag?
Is dit geen Campanula?

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 16 aug 2012 22:39

Robby schreef:
Ines schreef:Mooie soorten Conny ook de Ochidee, wat is de volledige naam van het hangplantje boven de foto van de Orchidee als ik vragen mag?
Is dit geen Campanula?
Ja Robby,het plantje boven de foto van de orchidee is de campanula portenschlagiana,en staat nu in de hibiscustuin achter de rozentuin ( zie topic "Vernieuwde tuin).

Plaats reactie