Mijn kamerplanten.

Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Mijn kamerplanten.

Bericht door Exotica » 08 apr 2012 21:48

Hier wat foto's van enkele kamerplanten bij ons in huis.
Mijn cactussen en succulenten staan in de rubriek cactussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Joseeke

Re: Mijn kamerplanten.

Bericht door Joseeke » 09 apr 2012 07:20

Je hebt hele mooi kamerplanten Conny, echt wel groene vingers, als ik er één of twee een jaar kan houden is dat voor mij al heel wat.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 09 apr 2012 07:30

Mooie soorten Conny ook de Ochidee, wat is de volledige naam van het hangplantje boven de foto van de Orchidee als ik vragen mag?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 09 apr 2012 09:53

conny wat prachtige kamer planten ,bij mij gaan die allemaal kapot,hoe dat komt weet ik niet ,wat zou ik verkeert doen
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

York

Bericht door York » 09 apr 2012 13:22

Amaai. Mooie planten die met liefde verzorgd worden . Proficiat Conny
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 09 apr 2012 20:38

wat is de volledige naam van het hangplantje boven de foto van de Orchidee als ik vragen mag?

Dat is een campanula portenschlagiana die ik iedere winter in de huiskamer laat overwinteren,in de zomer hang ik hem dan weer buiten.Dit plantje heeft erg veel water nodig.
Joseeke
Je hebt hele mooi kamerplanten Conny, echt wel groene vingers,als ik er één of twee een jaar kan houden is dat voor mij al heel wat
snijkers maria
conny wat prachtige kamer planten ,bij mij gaan die allemaal kapot,hoe dat komt weet ik niet ,wat zou ik verkeert doen
Ik geef mijn kamerplanten gedistilleerd handwarm (35/40°)water of en toe wat vloeibare meststof van substral of DCM waar ik verschillende busjes van in voorraad heb nm. voor kamerplanten algemeen,cactussen,vetplanten,orchideeen en geraniums.Eens in de 3 maanden bestuif ik al de planten met orchideeenspray om kalk en stofrestjes van de bladeren te verwijderen.
2x per jaar geef ik de planten een aftreksel van uien om ze aan te sterken.
Hoe maak ik dit aftreksel :?: Ik neem een grote kookpot van 5 l snij 3 grote uien in stukjes van ong 2 cm,deze doe ik in de pan en laat deze vollopen met water (kraantjeswater).Dan laat ik de uien ong anderhalfuur op een zacht vuurtje koken waarna ik het vuur uitdraai.Daarna laat ik de uien nog 24u in de kookpot weken,daarna span ik een afwasdoek (theedoek voor nederlanders)over een emmer(die ik enkel hiervoor gebruik) en giet ik het water in de emmer zodat de afwasdoek de tot puree gekookte uien tegenhoudt.Dan geeft ik dit aftreksel aan de planten.
Zie ik dat de planten last hebben van beestjes dan besproei ik die met een mengsel van 2%/l bruine zeep.De zeep die vroeger werd gebruikt om te schrobben ( die slieber zeep van vroeger).
Ook staan mijn planten op een soort eilandje voor de luchtvochtigheid om de plant te behouden.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York

Bericht door York » 09 apr 2012 20:45

Dank je wel Exotica om je geheimen hier prijs te geven.
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 09 apr 2012 21:12

O jee dan doe ik veel fout Conny, dank je wel voor de kamerplantenles.

Helpt dat aftreksel ook tegen die vervelende zwarte vliegjes daar heb ik hier nogal eens last van bij mijn kamerplanten ?
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 09 apr 2012 21:26

York,
Graag gedaan,wij zijn toch op het forum om elkaar te helpen dacht ik.

Joseeke,
Ik heb bij mijn planten geen last van vliegjes,eigenlijk heb ik niet veel last van ongedierte of plantenziekte bij mijn planten.Als ik eens een plant heb die een ziekte vertoont dan is het meestal een net aangekochte plant,daarom hou ik nieuwe planten uit de buurt van de al aanwezige planten.

York

Bericht door York » 09 apr 2012 21:33

Exotica schreef:York,
Graag gedaan,wij zijn toch op het forum om elkaar te helpen dacht ik.

Zeker en vast

Joseeke,
Ik heb bij mijn planten geen last van vliegjes,eigenlijk heb ik niet veel last van ongedierte of plantenziekte bij mijn planten.Als ik eens een plant heb die een ziekte vertoont dan is het meestal een net aangekochte plant,daarom hou ik nieuwe planten uit de buurt van de al aanwezige planten.
Pluk de dag

Plaats reactie