Laat jullie palmen zien die groei tekenen laat zien!!!

Plaats reactie
gineu23
Geslacht: Man

Laat jullie palmen zien die groei tekenen laat zien!!!

Bericht door gineu23 » 17 mar 2012 23:10

hoi goede avond.
ik ben benieuwd naar julie fotos van palmen buiten die hun eerste groei tekenen laten zien!!!
en om de week of misch 2 weken update fotos zet om te zien hoe al ons zwaar beschadigde palmen tog zien te herstellen 8-)
ik ondekte bij mijn grootste palm dat de kleinste speer begint te groeien :o die na de vorst nog toen ik aant voelen was nog maar een knobbel was in de stam en nu tog zeker 3 centimeter is gegroeid.
en ook de speren ernaast lijken verder uit gegroeid te zijn.
hier mijn fotos vanaf het punt dat speer nog diep zat en nu iets langer geworden is
bij beide palmen kan ik nog steeds geen speren trekken :D

enkele dagen na de verschrikkelijke koude nachten
Afbeelding

aan het dooien
Afbeelding

begin maart ondekte ik deze speer puntje weet niet of dat gegroeid omdat het nog maar net maart was
Afbeelding

ziet er gezond uit
Afbeelding

fotos op 13 maart je ziet duidelijk dat hij hoger is geworden en langwerperiger
Afbeelding

speer is duidelijk meer uit stam gekropen goede vergelijkenis met foto 3 en 4 op foto ziet hij der wat bruinig uit maar komt door flits want in het egt is hij wit gelig en hij voelht hard aan
Afbeelding

ik heb hier all het bruine blad afgeknipt tot waar het weer groen werd
Afbeelding

elk beetje groen is hoop denk ik maar lijkt nu net een kleine wagerianus:P
Afbeelding

kan t niet laten om de palm nog in volle glorie te laten zien (a)
Afbeelding

hier de fotos van me kleine trachy die sinds 1 jaar in grond zit bij deze zie ik het alleen maar slechter en slechter worden maar nog steeds zitten speren vast:

begin dooi
Afbeelding

na aantal dagen dooi de palm lijkt er mooi vanaf te komen ziet er beter uit dan de grote op dit moment
Afbeelding

speren springen nog groen over ik dacht deze gaat het gewoon redde ziet er 10 keer beter uit dan de grote op dit moment
Afbeelding

boven aanzicht
Afbeelding

Afbeelding

foto genome op 13 maart alle blad is bruin geworden
Afbeelding

ziet eruit of het einde oefening is :cry:
Afbeelding

vreemd genoeg kan ik de speren nog steeds niet uitrekken ook niet met beetje kracht maar zoals het nu voorsta denk ik het egt niet aangezien de grote al aan het groeien is :?
Afbeelding

ook deze palm ff in volle glorie staan stond er maar half jaartje in volle grond in februari geplant
Afbeelding

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Laat jullie palmen zien die groei tekenen laat zien!!!

Bericht door Ines » 18 mar 2012 15:39

oei als ik dit zie :?
Ik hou ervan om mijn palmen voorlopig nog binnen te houden ook al zijn ze dan heel gevoelig aan spint.
In de veranda groeien ze lustig verder.
Zo lang ik de Trachy's kan in pot houden zal ik het doen om ze dan later van een overkapping te voorzien.
Het is niet de vorst die ze zo doet verschrompelen maar de regen die stagneert in en tussen de verschillende delen van de speren.
De Wachintonia filifera is zowiezo een die altijd binnen moet, deze blijft dus in pot voor altijd.
Hier zijn de Musa's tot de grond vervroren en tot nu toe zie ik nog geen nieuwe scheuten. Van zodra ik iets zie neem ik een foto.
De Yucca's hebben weer de winter uitstekend doorstaan dit jaar.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie