UPDATE Bananen uitgegraven en groei reportage binnen

York
Geslacht: Vrouw

Re: UPDATE Bananen uitgegraven en groei reportage binnen

Bericht door York » 13 okt 2012 19:59

Ik hoop na de zomer een mooi resultaat te kunnen laten zien
Pluk de dag

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: UPDATE Bananen uitgegraven en groei reportage binnen

Bericht door Ines » 15 okt 2012 07:51

De zaden van de Trachy's die ik opkweekte zijn afkomstig van deze op de foto.
043.jpg
Zaailingen van de Trachy carpus f. opkweken in de tuin kan maar dan moet de speer uiterst droog gehouden worden dus met een overkapping, (10jaar)
Zaailingen zonder verwarming gaan zelfs binnen in de serre rotten als de vochtigheid te hoog is en de temperatuur te laag. Het vocht zet zich af op de speren en de schimmel heeft kans.
Trachy carpus is winterhard ja als ze een zekere ouderdom hebben dus een sterke hoofdstam en dat de bovenste bladeren alles overkappen (natuurlijke bescherming tegen regen).
Jaren geleden ben ik bijna een volle serre (ongeveer 200 en meer) kwijtgeraakt door speerrot.
De Trachy op de foto is jaren in de winter overdekt geweest met een licht doorlatende overkapping te vergelijken met een auto overkapping.
Als het goed gaat kan U alsnog na een aantal jaren de Trachy verliezen in een streek met veel mist.
Exoten kweken en onderhouden is op den duur een volwaardige en intensieve job maar het loont zeker de moeite.
Neem voor de zekerheid toch maar de exoten lang tijd in een beschermde omgeving zolang U er wil van genieten :D
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie