Dieffenbachia

Plaats reactie
Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Dieffenbachia

Bericht door Exotica » 28 nov 2011 00:45

Heb het vermoeden dat mijn dieffenbachia bloem gaat vormen,daar ik niet wist dat een dieffenbachia bloemen aanmaakt wil ik vragen of deze mogen blijven zitten of dat de bloei afgebroken moet worden.
Mvg Exotica
DSC03214.JPG
DSC03214.JPG (206.68 KiB) 1797 keer bekeken
DSC03212.JPG
DSC03212.JPG (181.93 KiB) 1797 keer bekeken
DSC03213.JPG
DSC03213.JPG (160.73 KiB) 1797 keer bekeken
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Re: Dieffenbachia

Bericht door Ines » 28 nov 2011 13:09

Waarom zou U de bloei van de Dieffenbachia stopzetten Exotica?
Andere Aronskelken kunnen ook mooi in bloei blijven tijdens de winter.
Pas wel op van de sappen van de Dieffenbachia soorten ook vooral met Uw dieren, een kleine hoeveelheid in aanraking kan een allergische reactie teweeg brengen en de tong doen opzwellen zodat slikken en spreken niet meer mogelijk is.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 28 nov 2011 20:52

In de boeken staat dat als je de bloem tot ontwikkeling laat komen de plant geen bladeren meer aanmaakt en kaal gaat worden.Ik weet dat de hele plant giftig is en let wel op dat de dieren er niet aankunnen.
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 28 nov 2011 21:00

Exotica
Ze komt uit de familie van de Aronskelken en hebben ongeveer dezelfde eigenschappen qua bloei.
Het is normaal dat van vele plantensoorten na de bloei de bladeren verdorren en/of ook hun blad laten vallen om dan enkele tijd daarna nieuwe bladgroei te ontwikkelen.
De meeste voedingstoffen gaat naar de bloei en de bladeren gaan soms heel vlug helemaal verdorren, bij sommig Canna soorten is dit ook het geval. Het is kiezen, ofwel mooie bloei en een paar bladeren en een hersteltijd ofwel knipt U ze af zonder hersteltijd.
Ik laat ze in bloei komen dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Anderen kunnen niet wachten tot er zich een nieuwe cyclus vormt.
Aan U de keuze :D
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie