Citrus Kumquat verliest z'n bladeren

Plaats reactie
Matthi
Geslacht: Man

Citrus Kumquat verliest z'n bladeren

Bericht door Matthi » 14 mei 2014 05:25

Dag allemaal,

Sinds een maand heb ik een Citrus Kumquat in huis. Maar de laatste dagen merk ik dat hij nogal sterk z'n bladeren begint te verliezen. Hij staat op m'n balkon, aan de zuidkant dus mooi in de zon. Ik geef water als de kluit droog wordt en 1 keer per week geef ik goed water (ik steek de plant met de volledige kluit onder water en laat hem dan even uitlekken) Ik geef ook 1 keer per week water met de aangegeven dosis (citrus)meststof.

Heeft er misschien iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met m'n Kumquat of wat ik er aan kan doen? Ik hoop dat hij nog niet reddeloos verloren is!

Dank bij voorbaat,

Matthias

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Citrus Kumquat verliest z'n bladeren

Bericht door Ines » 04 jun 2014 05:09

Hallo Matthias,
Ik heb vroeger nog een Citrus Kumquat gehad in de veranda, deze is dan afgestorven na de vruchtpluk. Bladval heb ik niet gehad maar ik weet als de plant te vochtig staat en het water blijft in de schaal er zeker bladval volgt. Dit is ook zo met andere planten, ik heb een koffieplant met bladval gehad omdat de bodem te vochtig was misschien is dit een oorzaak,
ik raad U ook aan de mest even achterwege te laten want teveel mest kan ook bladval veroorzaken, de wortels verbranden door teveel meststoffen.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie