Zaaien en opkweken van adenium obesum
- Ines
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Re: Zaaien en opkweken van adenium obesum
Mooie plant, jammer Henny van de uitval deze winter en vannacht zal het terug gaan vriezen. 

Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.
Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!
Algemene moderator.
Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!
Henny dat is echt wel een pracht exemplaar 

Hallo Le Duc,
hoe gaat het ondertussen met de zaailingen?
Zelf heb ik duchtig de schaar gezet in twee exemplaren, kwestie van kleine planten te behouden. De achterste rechts is deze van mijn vroegere foto. De achterste links vind ik nog iets te klein voor de snoei! De voorste links had alle bladeren verloren, maar is reeds terug aan het uitlopen.
Dit zijn de vier plantjes die op kamertemperatuur hebben overwinterd. In de serre heb ik misschien nog één exemplaar over???

hoe gaat het ondertussen met de zaailingen?
Zelf heb ik duchtig de schaar gezet in twee exemplaren, kwestie van kleine planten te behouden. De achterste rechts is deze van mijn vroegere foto. De achterste links vind ik nog iets te klein voor de snoei! De voorste links had alle bladeren verloren, maar is reeds terug aan het uitlopen.
Dit zijn de vier plantjes die op kamertemperatuur hebben overwinterd. In de serre heb ik misschien nog één exemplaar over???

van de 5 zaadjes was er één opgekomen
maar deze heeft ondertussen het loodje gelegd
ik zit nog in twijfel om het nogmaals te proberen
maar deze heeft ondertussen het loodje gelegd
ik zit nog in twijfel om het nogmaals te proberen

omdat alles hier binnenshuis moet gebeuren en ik denk dat ik eigenlijk niet uitgerust en ervaren genoeg ben omYork schreef:Waarom zou je niet nog eens proberen?
dergelijke speciale planten tot een goed eind te brengen
hoe zeggen ze dat nu weer ?
eerst leren gaan en dan lopen

Goh joh dat is toch helemaal niet erg? Kijk eens naar wat je tot nu dit jaar wel is gelukt! Elke tuinier heeft zaaisels/stekken e.d. die niet lukken. En fora zijn makkelijke plekken om die mislukkingen te verbergen: ik zal straks/morgen eens kijken (je hoort er niets meer van) of helaas ik kan er nu geen foto van maken want...
Het siert je dat je openlijk een tegenslag toegeeft!
Als mijn 5e exemplaar toch wil groeien mag je die hebben! De 4 andere zijn elk een ander kleur (of zouden het moeten zijn!), en die gaan natuurlijk niet weg.
eigenlijk moet ik wel een klein beetje trots zijn op mezelf voor een eerstejaars heb ik het idd nog zo slecht niet gedaanTineke schreef:Goh joh dat is toch helemaal niet erg? Kijk eens naar wat je tot nu dit jaar wel is gelukt! Elke tuinier heeft zaaisels/stekken e.d. die niet lukken. En fora zijn makkelijke plekken om die mislukkingen te verbergen: ik zal straks/morgen eens kijken (je hoort er niets meer van) of helaas ik kan er nu geen foto van maken want...
maar intussen toch beslist dat van zodra ik hier wat plaats vrij heb ik het toch nog wel eens zal proberen
en tegenslag toegeven, ik zie het zo, het heeft geen enkele zin om u eigen en andere voor de gek te houden
want wees gerust vroeger of later val je toch door de mand en is het het allemaal niet waard geweest

Hoi!
de gesnoeide plantjes doen het goed!

de gesnoeide plantjes doen het goed!