Roest op vetplanten

mjohanna

Re: Roest op vetplanten

Bericht door mjohanna » 10 jun 2010 11:48

he,he,
ben heel lang niet meer hier geweest wegens drukte en het kwijt geraken van allerhande info tijdens het opnieuw installeren van mijn laptop.
waaronder de link en ik wist niet meer onder welke naam ik hier was enz.
Dank zij de mail over de plantenbeurs maar eens wat meer moeite gedaan en daar ben ik dan.

moet ook onmiddelijk op dit topic reageren.
De vetplantje die je hebt maria zijn sempervivums en die horen niet binnen thuis.
Het zijn winterharde succulenten die in dat potje als ze buiten staan een stuk vrolijker en mooier uit gaan zien.
De ziekte die ze hebben is een onder sempervivums meer voorkomende virus infectie, en de enige remedie is inderdaad rigoureus alle zieke rozetten weg . HELEMAAL WEG !!!!!!!!!
Als je de plant binnen blijft houden komt de ziekte echter ongetwijfeld weer terug.
Ze leven in de natuur onder zeer extreme omstandigheden , en voelen zich in een woonhuis hoogst ongelukkig.
Groetjes uit Nederlands Limburg
Marian

Joseeke
Geslacht: Vrouw

Bericht door Joseeke » 10 jun 2010 12:11

Hallo Marian, welkom terug :D fijn dat je er weer bij bent. Je bent dus ook van harte uitgenodigd op de Plantenruildag op zaterdag 19 juni a.s. :P

Ik heb het vorige week ook nog ondervonden in het tuincentrum, ik zocht naar vetplantjes en ik was binnen aan het zoeken :oops: , de verkoper vertelde me toen ook dat ik bij de buitenplanten moest zijn. Dank je wel voor de tip.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 10 jun 2010 21:21

mjohanna schreef:he,he,
ben heel lang niet meer hier geweest wegens drukte en het kwijt geraken van allerhande info tijdens het opnieuw installeren van mijn laptop.
waaronder de link en ik wist niet meer onder welke naam ik hier was enz.
Dank zij de mail over de plantenbeurs maar eens wat meer moeite gedaan en daar ben ik dan.

moet ook onmiddelijk op dit topic reageren.
De vetplantje die je hebt maria zijn sempervivums en die horen niet binnen thuis.
Het zijn winterharde succulenten die in dat potje als ze buiten staan een stuk vrolijker en mooier uit gaan zien.
De ziekte die ze hebben is een onder sempervivums meer voorkomende virus infectie, en de enige remedie is inderdaad rigoureus alle zieke rozetten weg . HELEMAAL WEG !!!!!!!!!
Als je de plant binnen blijft houden komt de ziekte echter ongetwijfeld weer terug.
Ze leven in de natuur onder zeer extreme omstandigheden , en voelen zich in een woonhuis hoogst ongelukkig.
hoi nog welkom,die vetplantjes die staan buiten,maar heb alles wat roest was
weg gedaan en de potjes goed uit gewassen
alvast bedankt groetjes ;)
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

Plaats reactie