Rabarber schiet door

York
Geslacht: Vrouw

Re: Rabarber schiet door

Bericht door York » 12 mei 2013 19:31

Ik verwijder de stengels ook.
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 12 mei 2013 20:01

Ha de plant maakt bloeistengels ;)
U zal de volledige stengel tot een paar cm boven het hart moeten verwijderen als U kan zo diep mogelijk.
Hier geef ik ieder jaar de planten een halve kar kippenmest bovenop in de winter op die manier zijn ze ook wat beschermd in de winter.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

ep-junior

Bericht door ep-junior » 13 mei 2013 16:57

Als je zo'n mest niet hebt kan je dat dan ook met potgrond verhelpen of met iets anders??
Ik werk om te leven..........Ik leef niet om te werken
Afbeelding

York

Bericht door York » 13 mei 2013 20:28

Je kan ook gedroogd koeienmest kopen, maar dat is nogal duur. Ik denk dat als je aan een boer vraagt of je wat mest kan krijgen hij het met plezier geeft
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 16 mei 2013 10:33

Ja, zoals York schreef is er mest te koop of hebt U zelf een bruikbare composthoop? De compost is ideaal. Of een op een naastgelegen dierenweide kan U eventueel gaan mest scheppen ;)
Ook bij Imog valt er mest of compost te kopen (niet zo duur) of als U aangesloten bent bij een vereniging vb de Volkstuinen kan U championmest jaarlijks aankopen per zak (niet duur).
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

priscilla

Bericht door priscilla » 16 mei 2013 19:30

Ines schreef:Ja, zoals York schreef is er mest te koop of hebt U zelf een bruikbare composthoop? De compost is ideaal. Of een op een naastgelegen dierenweide kan U eventueel gaan mest scheppen ;)
Ook bij Imog valt er mest of compost te kopen (niet zo duur) of als U aangesloten bent bij een vereniging vb de Volkstuinen kan U championmest jaarlijks aankopen per zak (niet duur).
wij hebben verleden week toevallig championmest gekockt ne volle remork in een tuincentrum dat koste maar 5 euro

ep-junior

Bericht door ep-junior » 17 mei 2013 17:13

priscilla schreef:
Ines schreef:Ja, zoals York schreef is er mest te koop of hebt U zelf een bruikbare composthoop? De compost is ideaal. Of een op een naastgelegen dierenweide kan U eventueel gaan mest scheppen ;)
wij hebben verleden week toevallig championmest gekockt ne volle remork in een tuincentrum dat koste maar 5 euro
Dat is goedkoop.......

Een eigen compostvat is nog maar sinds vorige week in gebruik.

Bedankt voor alle tips in elk geval.
Ik werk om te leven..........Ik leef niet om te werken
Afbeelding

Plaats reactie