Wist U

luusie
Geslacht: Man

Re: Wist U

Bericht door luusie » 07 dec 2012 20:33

Dat is vreemd om horen. Hier bij ons juist een heel stevige oogst: massa's (maar dan ook echt massa's) kruisbessen, bramen ook erg goed, en de frambozen die waren pas echt top. De Tayberry-vruchten heb ik zelfs deels moeten laten hangen voor de vogels omdat we ze in tijd niet op kregen... Maar ja, volgend jaar misschien omgekeerd.

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 07 dec 2012 20:48

Luusie,
We zijn gehuisvest nochtans naast een natuurgebied, alle buren in de streek klagen dat er geen groot-of kleinfruit was. Bijen waren er ook al niet en in het totaal veel minder insekten.
Bijna niemand kon confituur maken van zijn eigen kweek, jammer hé.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

luusie
Geslacht: Man

Bericht door luusie » 08 dec 2012 20:36

Ja erg jammer. :cry: Hier halen de vruchten meestal de keuken niet, de vruchten zitten een seconde of drie na het plukken al in de mond van... ons tweejarig dochtertje :D Het bijenaantal viel hier best mee, zo zie je maar dat 't van streek tot streek toch wel wat kan verschillen.

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 09 dec 2012 09:51

Fijn dat de kleine kan snoepen :D ik hoop volgend jaar mijn kleinkind ook te kunnen laten proeven en genieten van dat lekkers uit de tuin die toch veel gezonder is dan snoep.
U kan de kleine es voorstellen op volgende als U dat wil :D
viewtopic.php?f=14&t=951&start=840
voor de kleine.jpg
voor de kleine.jpg (22.91 KiB) 1482 keer bekeken

(Door de intense landbouw op de naastgelegen landerijen verdwijnt fauna en flora, heel erg maar ieder mens moet kunnen eten natuurlijk. De vogels e.a. vallen ter plekke dood als ze snoepen van de kleine rode korrels die men tussen de gewassen strooit na het zaaien. Ik vroeg me al dikwijls af wat die produkten na een lang tijd met de grond en het water doet :roll:
Op den duur toch desastreus toch...)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie