Citrusboompje geeft geen bloem en geen vrucht.
-
- Geslacht:Vrouw [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ik heb een citroenboompje sinds vorig jaar. Het heeft in de winter binnen gestaan. Nu zijn de blaadjes licht en donkergroen gemarmerd. Tot vandaag heb ik nog geen bloesems en zeker geen vruchtjes gezien. Kan iemand mij vertellen wat er mis is met mijn boompjes?
- Bijlagen
-
- citroenboompje 2.jpg (22.95KiB)4394 keer bekeken
-
- citroenboompje.jpg (20.94KiB)4394 keer bekeken
-
- Lid geworden op:17 jul 2013 16:36 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Citrusboompje geeft geen bloem en geen vrucht.
Ik vermoed dat de boom een tekort aan bepaalde voedingsstoffen heeft opgelopen. Wanneer is hij voor het laatst bemest geweest?
-
- Geslacht:Vrouw [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ze zijn laatst gemest begin juni met speciaal mest voor citrusboompjes. Normaal zou ik ze volgende week terug bemesten.
Zal ik dat dan nu al doen?
Zal ik dat dan nu al doen?
Beste,
Zelf gekweekte citrus geeft alleen na jaren bloei en eventueel vruchten.
Als deze plant gekocht is bij een kweker dan zou hij moeten bloeien en vruchten geven.
Alle bladeren (op de foto) vertonen een gebreksziekte. De plant heeft ook duidelijk teweinig licht gekregen in de winter.
Zet de plant 2 dagen in de schaduw in een emmer met lauwwarm water met citrusmest, haal de plant terug uit de emmer en verplant in citrusaarde en plaats na terug 2 dagen op een heel lichte zonnige plaats.
Na 14 dagen zouden de bladeren terug mooi groen en glanzend moeten worden.
Zelf gekweekte citrus geeft alleen na jaren bloei en eventueel vruchten.
Als deze plant gekocht is bij een kweker dan zou hij moeten bloeien en vruchten geven.
Alle bladeren (op de foto) vertonen een gebreksziekte. De plant heeft ook duidelijk teweinig licht gekregen in de winter.
Zet de plant 2 dagen in de schaduw in een emmer met lauwwarm water met citrusmest, haal de plant terug uit de emmer en verplant in citrusaarde en plaats na terug 2 dagen op een heel lichte zonnige plaats.
Na 14 dagen zouden de bladeren terug mooi groen en glanzend moeten worden.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.
Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!
Algemene moderator.
Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!
-
- Locatie:Deinze [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Even geleden dat ik nog aanwezig op dit gezellig forum.
Ik heb al enkele jaren een citroenboom, en kamp regelmatig met 2 problemen: dopluis en gele vlekken op de bladeren. Ik heb wel geleerd dat een citroenboom heel gevoelig is voor voedseltekort. Je bent dus zeker de enige niet
Een dosis volgens voorschriften doet wonderen
grtjes
Sam
Ik heb al enkele jaren een citroenboom, en kamp regelmatig met 2 problemen: dopluis en gele vlekken op de bladeren. Ik heb wel geleerd dat een citroenboom heel gevoelig is voor voedseltekort. Je bent dus zeker de enige niet

Een dosis volgens voorschriften doet wonderen
grtjes
Sam