Het is nu 23 aug 2017 14:43

Tip: afdoend middel tegen teken

• Auteur
  • Bericht

Fieke01

Tip: afdoend middel tegen teken

Bericht11 apr 2016 10:00

Met het warmere weer steekt ook de tekenplaag de kop op. Omdat mijn vriend in een bosrijk tekenparadijs woont heeft (of had beter) hij veel last van deze kleine monsters. Vroeger had hij toch gemakkelijk een 30-tal beten per seizoen, maar dankzij een heel goed en ongevaarlijk middeltje spreken we nu van een 5-tal beten per seizoen en dan meestal omdat hij het vergeet te gebruiken.
Op mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik in Amerika terecht bij een dame die er ook vaak last van had toen ze met haar honden ging wandelen.
Het wondermiddel heet Rozengeranium. En meerbepaald de etherische olie van deze plant. Je doet gewoon een druppeltje achter elk oor, rondom je enkels, rondom je polsen en ik doe het ook op mijn buik.
De geur - die ikzelf wel uitgesproken maar zeker niet vies vindt - houdt de hinderlijke beestjes op afstand.
De olie kan je makkelijk halen bij de natuurwinkel of de apotheek.

Succes en Laat maar weten hoe jullie het ervaren!

Sponsor

York

Re: Tip: afdoend middel tegen teken

Bericht11 apr 2016 18:41

Dit is zeker een nuttige tip voor mensen die in het bos gaan wandelen. Is het ook van toepassing op dieren?
Pluk de dag

Fieke01

Bericht12 apr 2016 07:18

York schreef:Dit is zeker een nuttige tip voor mensen die in het bos gaan wandelen. Is het ook van toepassing op dieren?

Inderdaad York, ben ik nog vergeten te vermelden. Die dame gebruikte het ook op haar honden, scheelde een hoop geprul met pincetten na de wandeling.

York

Bericht12 apr 2016 18:14

Fieke01 schreef:
York schreef:Dit is zeker een nuttige tip voor mensen die in het bos gaan wandelen. Is het ook van toepassing op dieren?

Inderdaad York, ben ik nog vergeten te vermelden. Die dame gebruikte het ook op haar honden, scheelde een hoop geprul met pincetten na de wandeling.

Is zeker ook interessant op te delen op facebook
Pluk de dag

Fieke01

Bericht18 apr 2016 08:36

Goed idee, heb het ook effe op FB geplaatst. Binnenkort hier bij mijn vriend in Limburg, gaat het over "Walk the Lyme", k'zal het daar ook nekeer melden.
T'is een heel simpel en ongevaarlijk middeltje dat toch wel een boel ellende kan helpen voorkomen.

York

Bericht18 apr 2016 19:40

Goed idee om het op facebook te delen.
Pluk de dag

Ines

Bericht19 apr 2016 17:40

Fijne info Fieke, alle tips zijn welkom hier ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Keer terug naar Tip van de dag