Mijn tropische visjes.

York
Geslacht:Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Mijn tropische visjes.

Bericht door York » 23 jun 2013 15:09

Ik denk dat er een knopje "stop" op Conny haar visjes staat ;)
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 23 jun 2013 20:45

Joseeke schreef:
Exotica schreef:
Joseeke schreef:Weer mooi foto's Connie, de laatste die synodontis.... zijn dat geen gevaarlijke, ze zien er wel gevaarlijk uit.
Die zijn heel gevaarlijk ze eten je op :lol: :lol: :lol:

Nee hoor Joseeke,het zijn erg vredelievende vissen als de medebewoners niet te klein zijn.
Er zijn veel vissoorten die je niet bij kleine visjes kan onderbrengen,anders worden de kleinere vissen als voer gezien.

Catweazle ziet er ook angstaanjagend uit en doet ook geen enkele medebewoner iets.
Afbeelding
Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: haha ik ben zeker groter dan hen dus moet ik er niet bang van zijn :lol: :lol: :lol:

Je maakt wel hele mooie foto's van je vissen Connie, want ze bewegen toch en dat lijkt me dan moeilijk om zo'n heldere foto's te maken.
Het is ook een voordeel dat de vissen niet aan je aan kunnen :lol: :lol:
Het is ook moeilijk om een duidelijke foto van de vissen te kunnen maken.Het enige wat je moet hebben is erg veel geduld en dan op het juiste moment het beeld vast leggen.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 23 jun 2013 21:03

Hier wat foto's van mijn kleinste visjes :o :o

Black heb ik al 5j en was toen ik hem kocht amper 2cm groot.
Zij is nu 30cm groot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goldy heb ik 7j geleden gekocht en was toen 3cm groot.
Hij is nu 38cm groot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 23 jun 2013 21:57

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 25 jun 2013 21:32

York schreef:Ik denk dat er een knopje "stop" op Conny haar visjes staat ;)
:lol: :lol: :lol: Wie weet York druk ik even op de pauze toets achter de vissen hun oren of ik strooi ze mss wat zout op hun staart.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 25 jun 2013 22:07

Geslachtsonderscheid Pterophyllum scalare.

Het geslachtsonderscheid bij maanvissen is uiterst lastig te zien. Volgens sommigen is het mannetje wat intenser van kleur maar dat heb ik nog nooit bemerkt.Tijdens de paring heeft het vrouwtje een geslachtspapil maar verder is het onduidelijk. Als je een schooltje maanvissen hebt dan vormen zich daar vanzelf paartjes uit ,die een hechte verbondenheid met elkaar hebben en hun eigen territorium afbakenen.

Bij maanvissen zie je buiten de paaitijd het geslacht niet. En een stelletje kan bestaan uit 2 mannetjes, twee vrouwtjes of man plus vrouw. Het is gezwets als er wordt gezegd dat je het verschil kan zien aan de zadelneus of voorhoofdsbult.
Zadelneus en bultverschijnselen hebben niets met het geslacht,maar wel met soortverschillen te maken.
Zelfs als er eieren gelegd worden ben je nog niet zeker dat het een koppel is.
Echte zekerheid heb je pas als er ook larfjes uit die eieren komen, dan heb je daadwerkelijk een koppel.
Twee vrouwtjes zetten ook onbevruchte eitjes af.
In de paaitijd zie je bij het mannetje een scherp gevormd uitsteeksel en bij het vrouwtje een witte legbuis van hooguit 2 mm. Beide kenmerken zijn normaliter buiten de paaitijd niet te zien.

Mannelijke maanvis.
Afbeelding
Vrouwelijke maanvis.
Afbeelding

Plaats reactie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable