Mijn tropische visjes.

Exotica
Geslacht:Vrouw
Contacteer:
Re: Mijn tropische visjes.

Bericht door Exotica » 06 jun 2013 20:59

York schreef:Mijn vriendin had vroeger een aquarium en daar zaten visje in met twee kleuren. De vissen waren ongeveer zes cm lang en ovaal. Ze waren geel en paars(blauw) van kleur. Bestaat deze soort nog?
Welke soort bedoel je?
Het is wel een erg beknopte omschrijving.
Afbeelding
Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

priscilla
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door priscilla » 06 jun 2013 22:43

heel mooie vissen conny.hier kregen die vroeger maar 1 ne keer per dag eten ne vis heeft niet zo veel nodig nu ga iets grappig vertellen mijne man is al 34 of is het 35jaar bij een aqariumclub( en we hebben gene aqarium)loooooooool)die is daar zelfst erelid

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 06 jun 2013 23:13

priscilla schreef:heel mooie vissen conny.hier kregen die vroeger maar 1 ne keer per dag eten ne vis heeft niet zo veel nodig nu ga iets grappig vertellen mijne man is al 34 of is het 35jaar bij een aqariumclub( en we hebben gene aqarium)loooooooool)die is daar zelfst erelid
De meeste aquariaanen denken dat een vis maar 1x daags eten moet hebben.Het beste voor de vis is dat je hem 2/3x per dag een kleine hoeveelheid voeding geeft,net genoeg dat het binnen de 3 min.wordt opgegeten.Een discus moet zelfs 4/5 x daags gevoerd worden.
Het is zelf beter voor het visje zijn gezondheid om meermaals daags een kleine hoeveelheid te kunnen eten 2/3x daags uitgezonderd de discus.

Ik heb 2 draaiende aqua's en 1 die ik morgen ga beplanten en laten indraaien,ben geen lid van een club.In het begin toen ik met tropische visjes begon ben ik wel even lid geweest van een club,ben daaruit gestapt omdat die club niet echt mijn ding was.De leden daar vonden dat je met de vissen die je had moest kweken en ze tentoonstellen.Persoonlijk vind ik dat je visjes houdt voor het plezier en de rust die een aqua uitstraalt en niet om zoveel mogelijk nakomelingen te hebben en de visjes tentoon te stellen,wat de nodige stress en bijkomende gevolgen voor het visje meebrengt.
Momenteel heb ik zelf 2 gebrekkige maanvisjes (foto 12) in mijn aqua zitten die ik van iemand heb overgenomen,de ene maanvis is blind aan zijn rechteroog en de andere heeft geen voelsprieten meer(voorste uitstekende vinnen) en toch vind ik het prachtige visjes.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door York » 07 jun 2013 19:28

Exotica schreef:
York schreef:Mijn vriendin had vroeger een aquarium en daar zaten visje in met twee kleuren. De vissen waren ongeveer zes cm lang en ovaal. Ze waren geel en paars(blauw) van kleur. Bestaat deze soort nog?
Welke soort bedoel je?
Het is wel een erg beknopte omschrijving.
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn het niet. Ze zijn ovaal, maar eerder rond en de scheiding tussen de twee kleuren is veel perciezer afgetekend. Vroeger zag je ze in bijna elk aquarium, maar tegenwoordig kom je ze niet zo vaak meer tegen.
Pluk de dag

York

Bericht door York » 07 jun 2013 19:33

Ik heb hem gevonden
images.jpg
images.jpg (10.56KiB)2611 keer bekeken
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 07 jun 2013 20:16

York schreef:Ik heb hem gevonden
images.jpg
Dat is de Acanthurus Leucosternon (doktersvis),het is een zoutwatervis en kan niet gehouden worden in een zoetwater aquarium.

priscilla

Bericht door priscilla » 07 jun 2013 20:45

Exotica schreef:
priscilla schreef:heel mooie vissen conny.hier kregen die vroeger maar 1 ne keer per dag eten ne vis heeft niet zo veel nodig nu ga iets grappig vertellen mijne man is al 34 of is het 35jaar bij een aqariumclub( en we hebben gene aqarium)loooooooool)die is daar zelfst erelid
De meeste aquariaanen denken dat een vis maar 1x daags eten moet hebben.Het beste voor de vis is dat je hem 2/3x per dag een kleine hoeveelheid voeding geeft,net genoeg dat het binnen de 3 min.wordt opgegeten.Een discus moet zelfs 4/5 x daags gevoerd worden.
Het is zelf beter voor het visje zijn gezondheid om meermaals daags een kleine hoeveelheid te kunnen eten 2/3x daags uitgezonderd de discus.

Ik heb 2 draaiende aqua's en 1 die ik morgen ga beplanten en laten indraaien,ben geen lid van een club.In het begin toen ik met tropische visjes begon ben ik wel even lid geweest van een club,ben daaruit gestapt omdat die club niet echt mijn ding was.De leden daar vonden dat je met de vissen die je had moest kweken en ze tentoonstellen.Persoonlijk vind ik dat je visjes houdt voor het plezier en de rust die een aqua uitstraalt en niet om zoveel mogelijk nakomelingen te hebben en de visjes tentoon te stellen,wat de nodige stress en bijkomende gevolgen voor het visje meebrengt.
Momenteel heb ik zelf 2 gebrekkige maanvisjes (foto 12) in mijn aqua zitten die ik van iemand heb overgenomen,de ene maanvis is blind aan zijn rechteroog en de andere heeft geen voelsprieten meer(voorste uitstekende vinnen) en toch vind ik het prachtige visjes.
het is ook niet verplicht om bij een club te zijn.Ik vond dat vroeger wel plezant als we nakomelingen hadden en bij elke club is om de paar jaar tentoonstelling daar werkt mijne man ook telkens aan mee dat doet die graag? Die vissen treffen het wel bij u(die vallen mee hun gat in de boter) aquarium plante n kunde ook zelf kweken

York

Bericht door York » 07 jun 2013 21:00

Exotica schreef:
images.jpg
Dat is de Acanthurus Leucosternon (doktersvis),het is een zoutwatervis en kan niet gehouden worden in een zoetwater aquarium.
Pluk de dag

York

Bericht door York » 07 jun 2013 21:02

York schreef:
Exotica schreef:
images.jpg

Nu begrijp ik waarom ik hem niet meer zie in de aquariums met ropische vissen. Het diertje kon er niet in blijven leven
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 07 jun 2013 21:33

priscilla schreef: het is ook niet verplicht om bij een club te zijn.Ik vond dat vroeger wel plezant als we nakomelingen hadden en bij elke club is om de paar jaar tentoonstelling daar werkt mijne man ook telkens aan mee dat doet die graag? Die vissen treffen het wel bij u(die vallen mee hun gat in de boter) aquarium plante n kunde ook zelf kweken
Idd niet,het voordeel van een club is wel dat je daar goedkoop aan het voer voor de visjes kan geraken.
Het is ook leuk om jonge visjes te zien opgroeien,ik heb momenteel jongen van mijn Tanichthys albonubes
(chinese danio) hoeveel het er zijn weet ik nog niet.
Afbeelding
Afbeelding

Dan heb ik botervisjes :lol: :lol:.

Plaats reactie