Kleine vriendjes in de tuin

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Siebke
Geslacht:Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Kleine vriendjes in de tuin

Bericht door Siebke » 02 apr 2013 18:37

Al enkele dagen komt hier een klein gevederd vriendje op bezoek. Meestal zijn er hier zwaarlijvige duiven aan het waggelen door de tuin of agressieve kauwen, eksters, die in een paar uren een mezen-vetbol oppeuzelen
soms een lief schuchter roodborstje of pimpelmeesje,
maar vandaag
was hier voor de 2de keer
een vlijtig winterkoninkje die heel vlug over en weer wipte, miertjes pikken op ons terras
..... vliegensvlug mijn camera bovengehaald
en YES
1 scherp beeld van een 6-tal shots
dus trots post ik deze foto !

De bedoeling van deze topic is om fotootjes te delen van jouw vriendjes in tuin, benieuwd !!!
Bijlagen
Kopie van Winterkoninkje 04 ( scherp).JPG
Winterkoninkje (Troglodytes troglodytes)
Kopie van Winterkoninkje 04 ( scherp).JPG (40.25KiB)2298 keer bekeken

Joseeke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Kleine vriendjes in de tuin

Bericht door Joseeke » 02 apr 2013 19:50

Wow Siebke dat is mooi, die vogeltjes zie ik hier nooit. Ik spot weleens wat in de tuin maar ik heb geen camera die dat goed kan vastleggen en dan zie je er niets van, toch bedankt om het te delen en ja wie volgt er met nog foto's ? :D
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Siebke

Bericht door Siebke » 02 apr 2013 20:53

Mijn camera is een Panasonic Lumix DMC-LZ7, geen groot prof model, maar soms lukt het wel om scherpe foto's te nemen.
Je moet vooral veel geduld hebben en geluk. Deze foto is vanachter glas en tot mijn verbazing zie ik geen enkele reflex van de ruit.
Ik heb vorig jaar nog eens "s avonds in de tuin gezeten tot meneer of mevrouw egel langskwam. Ik heb nooit het snuitje scherp kunnen fotograferen, maar wel van de onderkant van terrastafel :lol:
De kleine vogeltjes zijn supermoeilijk. Die wippen vliegensvlug heen en weer, tot jij ingezoomd hebt of scherp gesteld is het weggevlogen.
Ik toon nog een laatste foto van bezoekje roodborstje.
Bijlagen
Roodborstje tussen de wijnstok.JPG
Roodborstje tussen de wijnstok.JPG (72.36KiB)2293 keer bekeken

York

Bericht door York » 02 apr 2013 21:13

Dit is een heel leuk topic dat hier geopend hebt Siebke. Ik zou zeggen mensen haal jullie camera boven en shoot....
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 03 apr 2013 16:33

Bedankt Siebke voor de uitleg over de camera, ook een zeer mooie foto van het roodborstje.

Ik zie je op die avond al in de tuin zitten op wacht :lol:
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Tigru

Bericht door Tigru » 08 apr 2013 14:46

Super leuk! En mooie foto's!

Wij hebben hier ook kauwen en eksters in de tuin. Maar ook veel andere vogels, pimpelmeesjes, koolmeesjes, mussen. En vast nog wel meer.

Helaas zitten ze vaak achter in de tuin bij ons en dan is het lastig om ze met een simpele camera te fotograferen. En met een peuter van twee jaar oud komen ze niet echt dichterbij.

Plaats reactie