Voorstelling van mijn dieren.

Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Voorstelling van mijn dieren.

Bericht door Exotica » 25 okt 2011 20:37

York schreef:Ik heb een vraagje Conny. Ik zie op je foto's dat Poucki veel verderen verloren heeft. Ruiven papagaaien ook zoals andere vogels of heeft dit met de leeftijd te maken?
Hallo York,
Papegaaien ruiven tweemaal per jaar,een jonge papegaai ruift stelselmatig een oudere durft zo erg te ruiven dat hij kale plekken vertoont (niet alle oudere papegaaien vertonen dit).Poucki ruifde in het najaar erger dan in het voorjaar,als hij in de rui ging begon dat meestal in zijn hals die werd dan zogoed als volledig kaal.Misschien heeft dat met de leeftijd te maken maar kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 25 okt 2011 20:47

Vito zal heel goed aanvoelen dat haar maatje er niet is, ook zal ze jou gemoedstoestand heel goed aanvoelen, jullie redden het wel met elkaar hoor. Het heeft tijd nodig.
Hallo Joseeke,
Heb wel het vermoeden dan Vito aanvoeld dat zij haar maatje niet meer zal terug zien.Papegaaien voelen inderdaad de gemoedstoestand van hun eigenaar aan daaarom zijn het ook z'n gevoelige huisdieren en moet je weten hoe je met ze moet omgaan.
In het begin dat ik Vito had heb ik bij haar eens de vleugels gewiekt zodat zij niet kon gaan vliegen als ik haar mee naar buiten nam.Vito was toen zo boos op mij dat zij 2 maanden niet opstapte als ik haar mijn hand aanbood om gaan op te zitten,zij ging van mij weg.Als mijn moeder vito op haar hand liet stappen deed zij dat zonder tegenzin.
Het was tevens de eerste en laatste keer dat ik bij een papegaai de vleugels had geknipt,als ik er nu mee ga wandelen doe ik ze een tuigje om en dat vinden ze niet erg.
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door York » 26 okt 2011 19:40

Exotica schreef:
York schreef:Ik heb een vraagje Conny. Ik zie op je foto's dat Poucki veel verderen verloren heeft. Ruiven papagaaien ook zoals andere vogels of heeft dit met de leeftijd te maken?
Hallo York,
Papegaaien ruiven tweemaal per jaar,een jonge papegaai ruift stelselmatig een oudere durft zo erg te ruiven dat hij kale plekken vertoont (niet alle oudere papegaaien vertonen dit).Poucki ruifde in het najaar erger dan in het voorjaar,als hij in de rui ging begon dat meestal in zijn hals die werd dan zogoed als volledig kaal.Misschien heeft dat met de leeftijd te maken maar kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.
Mvg Exotica
Dank je wel Conny.
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 26 okt 2011 20:55

Hallo lieve vrienden,
Mag ik zo vrij zijn om jullie even om raad te vragen daar ik er zelf niet uitkom door tegenstrijdige gevoelens.
Leg u even in het kort uit waarom ik jullie om raad wil vragen.
Vandaag heb ik gemerkt dat Vito lustelozer is en niet goed weet wat zij wil,vanmiddag kwam zij naar mij gevlogen om op mijn schouder te gaan zitten,zij keek wat rond en vloog toen weer naar haar kooi daar ging zij bovenop zitten en keek weer wat rond,daarna ging zij in haar kooi en ook daar klom zij doelloos in rond,waarna zij naar de speelboom vloog en daar ook rondkeek.
Nu vermoed ik dat Vito haar maatje mist en zij treurt omdat ze Poucki nergens kan vinden,ook roept ze meer dan anders het is net of zij Poucki roept.
Ik heb al geprobeerd om een andere gaai bij Vito te zetten maar dat lukt niet daar de andere gaaien naar Vito beten of haar wilde aanvallen.
Als Vito om haar maatje treurt en zij blijft om hem roepen is het dan misschien beter om een andere edel voor haar aan te schaffen?
Zelfs was ik niet van plan om een andere edel te kopen maar ik wil niet dat Vito ook gaat sterven omdat zij om haar maatje treurt.
Als ik voor Vito een ander maatje zoek dan neem ik haar wel mee naar de kweker of persoon die een edel tekoop aanbied zodat Vito zelf kan kiezen of die haar wel aanstaat of niet,als er geen klik is tussen beide dan zie ik van een koop af,beide vogels moeten met elkaar kunnen opschieten anders heeft het geen zin.
Mvg Exotica

York
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door York » 27 okt 2011 18:36

Dat is de beste manier om te weten te komen of Vito met zijn eventueel vriendje overeen komt. Ik zou wel alvorens tot de aankoop van een ander papegaai even googelen, om te weten te komen of het wel degelijk "treuren" is dat Vito doet, of even naar je DA bellen en het probleem voorleggen.
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 27 okt 2011 20:51

Ja zoals York schrijft zou ik ook raad vragen aan de dierenarts, wij hebben het met onze Jack Russel voor gehad , eerst hadden wij een collie en toen die overleden is vond ik het ook zo zielig voor de Jack Russel, wij hebben toen binnen een week een kleine munsterlander puppy gekocht en de Jack Russel moest er niets van weten, ze hebben echt een hele tijd apart geweest van elkaar, de Jack Russel viel elke keer de andere hond aan, na enkele maanden konden ze elkaar natuurlijk niet meer missen en uiteindelijk is de Jack Russel na 3 weken van verdriet gestorven (de munsterlander had een zware epilepsie aanval gehad en heeft dit niet overleefd).
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 27 okt 2011 21:02

Hallo York en Joseeke,
Ik ben vandaag met Vito naar de DA geweest daar zij vanmorgen om 5u30 begon te schreeuwen en om 8u was zij nog aan het schreeuwen.
De DA kon geen symptomen vinden van een ziekte en heeft ook het vermoeden dat Vito ernstig aan het treuren is om Poucki.Hij heeft Vito haldol druppels voorgeschreven daar moet ik haar 1 druppel s'morgens van geven gedurende 4 dagen.Als Vito dan nog om Poucki treurt raad hij aan om samen met Vito een andere gaai gaan te kiezen.Ik moet dan Vito haar keuze respecteren en de papegaai waar zij dan opslag vriendschap mee toont nemen.Als ik dat niet doe vreest hij ervoor dat ik Vito ook binnen de kortste keren moet afgeven.
Mvg Exotica

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 30 okt 2011 22:29

Meld jullie even dat Vito vandaag weer voor het eerst weer heeft zitten kletsen na het overlijden van Poucki.
Ik denk dat het komt doordat ik gisteren met haar naar enkele papegaaien ben gaan kijken en er was er ééntje bij waar Vito meteen belangstelling voor toonde,heb haar nog niet gekocht daar ik er nog even wil over nadenken maar denk wel dat ik haar ga nemen zodat Vito weer een maatje heeft waar zij mee kan spelen.
Mvg Exotica

Frans

Bericht door Frans » 31 okt 2011 18:14

http://nl.kapaza.be/belgie/dieren?ca=2_ ... t=&ps=&pe=

Als je edelpapegaaien zoekt, op deze site van kapaza vind je er verschillende.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 31 okt 2011 21:18

Frans schreef:http://nl.kapaza.be/belgie/dieren?ca=2_ ... t=&ps=&pe=

Als je edelpapegaaien zoekt, op deze site van kapaza vind je er verschillende.
Bedankt Frans,maar eerlijk gezegd heb ik er wel mijn bedenkingen bij om via een koopjessite een papegaai te kopen.
De mensen waar ik naar een papegaai ben gaan kijken staan goed aangeschreven bij Pakara.
Mvg Exotica

Plaats reactie