Voorstelling van mijn dieren.

pakiesa

Re: Voorstelling van mijn dieren.

Bericht door pakiesa » 10 jul 2012 13:02

ze zeggen dat ze zo oud kunnen worden,die van mijn oma is er 85 geworden,maar viel af en toe van zen stok van de reuma in zen pootjes

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 10 jul 2012 13:10

:? oei Pakiesa :?
85 jaar is een hele tijd voor een vogel, eigenaardig, ik vraag me af hoe het zit bij andere exoten dan en of degene die hier leven dan altijd een korter leven heeft. Zou dit toch iets met de warmte en de zon te maken hebben dan...
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 10 jul 2012 20:58

@ Ines,
Ik stel me voor wat een werk en tijd het vraagt om zo'n beestje op te kweken Conny! Ik zou er de tijd niet voor vinden
Als je er geen ervaring in hebt om een papegaai groot te brengen moet je er zekers niet aan beginnen.Een babypapegaai moet op gezette tijden zijn papje hebben dit is een speciale vogelpap samengesteld voor papegaaien,de pap mag niet te warm of te koud zijn.Is de pap te warm kan de babypapegaai zijn krop verbranden,is de pap te koud dan kan de babypapegaai zijn papje niet goed verteren,geef je hem dan weer zijn voeding en het kropje is niet leeg dan wordt de overgebleven pap in het kropje vermengt met de nieuwe pap waardoor hij een kropverzuring kan krijgen.Als je hem met een spuitje voederd moet je opleten dat je niet teveel pap ineens in zijn bekje spuit anders kan hij zich verslikken en de pap in de luchtpijp terecht komen met de dood van de babypapegaai als gevolg.
Toen ik Chico van mijn moeder kreeg was hij 5 weekjes oud en moest hij 4x/dag 30ml papvoeding hebben,na zijn voeding wreef ik zo goed als mogelijk de gemorste pap van zijn bek en borstje met een vochtig babydoekje.
Als ik zag dat zijn veertjes begonnen te groeien wrijfde ik over zijn hele lijfje met een vochtig babydoekje om zo de veergroei te bevorderen en het loszittende donn te verwijderen.
Nu is Chico 9 weekjes en geef ik hem nog 2X/dag zijn papvoeding deze is nu verhoogd naar 60a70ml,tussen door eet hij gepelde biologische zaden die ik in nederland bestel,zacht fruit en gekookte groenten.Na zijn papvoeding wrijf ik nog steeds met een vochtig babydoekje over zijn ganse lichaam.
Is het waar dat deze soort 100 jaar kan worden?
Normaal kan een grijze roodstaart 50a60j oud worden met uitschieters van 80a90j maar dat zijn uitzonderingen.

@ Pakiesa,
ze zeggen dat ze zo oud kunnen worden,die van mijn oma is er 85 geworden,maar viel af en toe van zen stok van de reuma in zen pootjes
Dan heeft u oma erg veel geluk gehad met haar papegaai dat hij 85 j is mogen worden.De reuma is erg bekend als ouderdoms kwaaltje voor een papegaai.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

pakiesa

Bericht door pakiesa » 10 jul 2012 21:54

de mijne is nu 8 jaar ,heb hem ook groot gebracht met de pap.maar hij is erg agressief tegenover mij.alleen mijn zoon kan er mee doen wat hij wil en de gaai moet die dag dan ook veel goesting hebben want het is echt een eigenwijs ding en verwend tot en met.als meneer zijn goesting niet krijgt ,begint hij zijn eten in het rond te gooien ,tot hij uiteindelijk zijn zin krijgt. eet ook alles mee van tafel.meneerke moet eerst zijn stukje vlees hebben en dan pas eet hij zijn groentjes en aardappeltjes op.eerst roept hij op mij en als hij dat dan op heeft roept hij op men zoon,hij moet wel van beiden iets krijgen of hij stopt niet met roepen .ben altijd blij dat het 21 u is dan is het voor hem bedtijd en zwijgt hij eindelijk. :D

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 10 jul 2012 23:20

Grijsjes zijn erg eenkennig en kiezen zelf de persoon waar ze graag bij willen zijn.Het is ook mogelijk dat Chico van mij een afkeer gaat krijgen omdat hij mij aanziet als zijn moeder en eenmaal hij dan geslachtsrijp gaat worden kan hij dan ook agressief naar mij worden.Daar geef ik niet om omdat ik weet hoe ik dan met hem moet omgaan en hij me dan weer gaat aanvaarden.
U heeft de papegaai veel teveel toegelaten toen hij in het stadium was dat hij moest opgevoed worden dan krijg je een eigenwijze en luidruchtige papegaai.Een papegaai kan je vergelijken met een kind van 4 jaar en moet consequent worden opgevoed.
Het lijkt erop dat jou papegaai gewiekt is of heb ik het mis gezien.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

pakiesa

Bericht door pakiesa » 11 jul 2012 06:55

op deze foto waren zen vleugels nog geknipt,omdat hij toen los zat uitde kooi.nu kan ik hem niet meer uit de kooi laten omwille van de honden.en.....hij knabbelt aan de draden van telefoon ,tv ,en pc.al wat in zen weg hangt moet eraan geloven.inderdaad ,zoals je zegt ,hij is te veel verwent,dat zegt de dierenarts ook.luidruchtig zou j hem niet kunnen noemen ,maar hij tatert een hele dag,van dat het licht is tot hij om 21 u gaat slapen .eigenwijs daarentegen is hij wel,krijgt meneerke zen goesting niet ,zal hij het wel laten weten,en hij doet zolang door tot ik hem dan uiteindelijk toch zijn goesting geef ,en het is maar een vogel maar hij weet het maar al te goed.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 11 jul 2012 08:34

Is het ook zo dat mannelijke papegaaien alleen vrouwelijke verzorgersters als gezelschap willen of dulden en vrouwelijke papegaaien mannelijke verzorgers?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

pakiesa

Bericht door pakiesa » 11 jul 2012 10:32

dat wordt gezegt ,maar weet niet of het daadwerkelijk zo is

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 11 jul 2012 10:48

De papegaai van mijn tante van het vrouwelijk geslacht kon alleen mannelijk gezelschap verdragen. Vrouwen moesten ver uit de buurt blijven of hun vingertop was niet veilig ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 11 jul 2012 20:24

Ik denk dat je je vinger nooit in een papegaaienkooi van iemand anders moet steken. ;)
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Plaats reactie