Schildpadden opvang

miss.pirone
Geslacht: Vrouw
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Schildpadden opvang

Bericht door miss.pirone » 20 mar 2012 13:54

beste wij hebben 2 geelwangen die enorm gegroeid zijn en om goed te zijn zouden ze een grotere plek moeten hebben die wij hen jammer genoeg niet kunnen geven.
Wij zoeken iemand die ze graag zou willen overnemen, vandaar dat ik bij u terecht kom
mocht u nog steeds schildpadden overnemen, zou u dan zo vriendelijk willen zijn om mij te contacteren op het nummer 0472290022 mvg riete piron

zonnetje
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door zonnetje » 02 apr 2012 10:40

Beste,

Doe jij nog steeds aan opvang van schildpadden?

Ons mama heeft bij haar thuis 6 waterschildpadden, 5 roodwangen (4 vrouwtjes en 1 manneke) en 1 geelwang (een vrouwtje). De oudste is reeds 20 jaar, de jongste 11 jaar oud. De anderen schommelen er allemaal tussen. 3 van de 6 schildpadden hebben zelfs een naam gekregen: Theofiel, Fritex en Miele. Het is helemaal niet wegens plaatsgebrek dat we een andere thuis zoeken voor hen, maar ons mama wordt een dagje ouder en om telkens opnieuw de vijver uit te moeten kuisen zodat de schildpadden weer proper zitten, is voor haar niet meer zo weggelegd. Zowel bij de kinderen als de kleinkinderen kunnen ze niet terecht.
Het zal haar ongetwijfeld zwaar vallen om ze te moeten afstaan, ze zijn dan ook al heel lang in ons midden geweest.

mvg

jansultan

Bericht door jansultan » 17 mei 2012 12:27

Ik heb een schildpad gevangen tijdens het vissen, en aangezien die daar niet thuishoorde, mee naar huis genomen.

Enkel, heb ik daar absoluut geen plek voor, ik laat ze nu 'logeren' in de met water gevulde zandbakschelp van m'n dochter. Alles behalve ideaal.

Graag zou ik ze ergens goed terecht laten komen, waar ze niet terug in de vrije natuur beland, en toch een goed leven heeft.
Ik heb me bij Chinezen geïnformeerd om ze op te eten ook, maar 'aquarium'-schildpadden worden niet gegeten vanwege de zeer onbetrouwbare dierenwinkelvoeding die zo'n dieren krijgen. En als de Chinezen het niet eten, ga ik er me niet aan wagen.

Dus is de enige optie, een goed onderkomen... Een dier laten leven in een te kleine zandbakschelp is niet mijn stijl. Het is opeten of verzorgen...

Bij interesse, laat maar weten! Voor de schildpad is het een beetje een dringende zaak eigenlijk...

jansultan

Bericht door jansultan » 17 mei 2012 12:44

^^Het is niet meer nodig, ik heb opvang gevonden, en breng de schildpad er straks heen

York

Bericht door York » 17 mei 2012 19:06

Gelukkig een goede oplossing gevonden voor deze schildpad :D
Pluk de dag

Katje

Bericht door Katje » 22 jun 2012 13:48

Hoi Alain,
mijn vriend heeft voor zijn verjaardag een waterschildpad gekregen. We hebben eerst en vooral geprobeerd om het beestje zo goed mogelijk op te vangen in de aquarium die we nog hadden staan. Maar er kruipt ontzettend veel werk in, daarom willen we hem weg doen. Kan we er mee bij jou terecht, en zo niet, weet u dan waar we met hem terecht kunnen?

Mvg, Katrien.

worksafe
Geslacht: Man

Bericht door worksafe » 01 feb 2013 11:04

Beste Alain,

ik vroeg me af of je nog steeds waterschildpadden opvangt.
Mijn dochter had er 2 en heeft er enige tijd geleden 2 overgenomen van een vriendin. We zitten nu met plaatsgebrek omdat ze nu met 4 in één bak zitten. We zouden er nu 2 willen laten opvangen.
Alvast bedankt voor je reactie.
Frédéric

Plaats reactie