Houtduiven verjagen

Plaats reactie
leo
Geslacht: Man

Houtduiven verjagen

Bericht door leo » 30 okt 2014 17:35

Omdat wij nogal wat last hebben van duivenschade overweeg ik van zo'n nepuil aan te schaffen, maar ik heb geen zin 20 à 30 € neer te tellen voor iets dat uiteindelijk maar een lapmiddel blijkt en de rest van zijn dagen op zolder slijt. vandaar mijn vraag: heeft er iemand ervaring met die dingen?
tuingroeten en al bedankt!

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Houtduiven verjagen

Bericht door Ines » 05 nov 2014 11:32

Welkom op het forum Leo!

Enkele voorbeelden om Uw nep uil goedkoop aan te schaffen is
-2de hands winkels (soms goede voorwerpen aan een schappelijke prijs)
-zelf een eenvoudig uiltje of vogelverschrikker maken?
-enkele oude cd's aan een koord hangen onder elkaar aan een boom of struik, een blinkend fietswiel of ander voorwerp doet het ook soms. Linten met een 3D print gaat ook voor een tijdje (worden met de Kerstdagen verkocht)

Na een tijd zijn de duiven het ook alweer gewoon en moet U af en toe wel verandering aanbrengen, wat is eigenlijk de reden dat U de duiven weg wilt? Eten ze de vruchten van het veld of ... ?
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

leo

Bericht door leo » 06 nov 2014 18:19

Ik heb vooral schade aan mijn kerselaars. Ik heb er drie grote (hoogstam) die mij in totaal twee handvollen kersen hebben opgeleverd van een tak waar ik een netje omheen had gedaan. Ieder voorjaar vallen ze op de kerselaars en ze rukken de kersen van de takken wanneer die nog maar een erwt groot zijn. Ze gooien die kersen gewoon op de grond.
Ik kan moeilijk netten over grote kerselaars doen.

leo

Bericht door leo » 06 nov 2014 18:38

Sommigen zeggen: waar jij wakker van ligt. Maar je moet mijn frustratie begrijpen. Ik wilde per se een hoogstamboomgaard omdat ik dat landschappelijk zo mooi vind.Ik heb dus een stuk grond aangeschaft, speciaal met dat doel. Ik heb niet zomaar wat fruitbomen geplant, maar heb de variëteiten uitgezocht die ik werkelijk wilde. Geen pruim, appelaar, kers... is dezelfde. En nu vreten die duiven elk jaar mijn oogst op nog voor er goed en wel iets aan de boom hangt! :evil: Ik heb al van alles geprobeerd en netten zijn gezien de oppervlakte geen optie. Ik heb dus mijn zinnen gezet op een neproofvogel. Een slechtvalk is misschien nog het beste, want dit zijn echte duivenvangers.

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 07 nov 2014 13:26

Ik ken het probleem hier staat ook een kerselaar een hoogstam, ondertussen is die door de jaren afgezaagd. Hetzelfde probleem een reuze net erboven, tijdens het kersen seizoen er niet meer af te halen. Gevolg: gebroken takken, net helemaal stuk enz. Ondertussen heb ik x aantal jaren geleden half-stam kersen geplaatst.

Niet zo vlug te vinden de nep roofvogels met een leidraad om zelf te vervaardigen zie ik op Google.
Toch even een link;

https://www.google.be/search?q=nep+slec ... B640%3B480

Als U creatief bent kan U ook altijd een eenvoudige vorm in hout uitzagen en daar bovenop een uitgeknipte figuur kleven (uitvergroot van Google prent van een slechtvalk) en dan met bootverf helemaal insmeren (tegen de erosie) Ik zie nog weinig andere middelen tenzij een nep vogel aanschaffen van de handel als het zelf niet lukt.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie