Hulp voor een kleine ekster!!!!

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Exotica
Geslacht:Vrouw
Contacteer:
Hulp voor een kleine ekster!!!!

Bericht door Exotica » 01 jul 2013 20:45

Hulp gevraagd voor een nog niet zelfstandige ekster.
Bij de buren hebben ze vandaag een grote dikke boom geveld.Deze boom had een ekster koppel uitgezocht om er hun nestje in te bouwen.De zorgzame ouders moesten lijdzaam toekijken dat de boom inclusief hun nest met jongen werd verwoest.2 van de jongen hebben de val jammer genoeg niet overleefd,het derde jong waarschijnlijk het grootste belande in mijn tuin waar ik het in eerste instantie heb laten zitten in de hoop dat de ouders het jong daar zouden komen voeren als het van zich liet horen.Vanavond heb ik de jonge ekster opgepakt en in een kooi gezet,daar de ouders zich van de ganse dag nog niet hadden laten zien.
Het ekstertje heeft volgens mij honger en ik weet niet wat ik het te eten moet geven,heb het wat regenwormen in zijn bekje gestopt maar die kruipen er terug uit omdat het ekstertje ze niet doorslikt.
Wie kan mij helpen met wat ik het diertje het beste kan geven zodat het niet gaat sterven van de honger.
Zou het graag verder groot willen brengen zodat ik het terug vrij kan laten als het voor zichzelf kan zorgen.
Afbeelding
Afbeelding
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

nadine1956
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Hulp voor een kleine ekster!!!!

Bericht door nadine1956 » 02 jul 2013 16:10

kuikenvoeder ,te vinden in de dierenwinkel.larven ,emelt ,alsook brood en water
Wie de roos plukken wil, moet de doornen niet ontzien

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 02 jul 2013 20:25

Heb vandaag voor het ekstertje meelwormen en maden bij een hengelsporthandel gekocht.De meelwormen en maden schud hij/zij ook uit het bekje.Vanmorgen heb ik het poezen blikvoer gegeven dat er vlotjes in ging,vanavond heb ik poezenbrokjes geweekt in kokend water,toen het nog handwarm was heb ik het aan het ekstertje gegeven waar hij/zij heel goed van heeft gegeten.

@ Nadine,
Ga morgen eens proberen met kuikenvoer.
Waar kan je de emelt verkrijgen?
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Robby
Geslacht:Man
Contacteer:

Bericht door Robby » 02 jul 2013 22:01

Stom dat ze niet gewacht hebben om de boom te vellen nadat de jongen het nest verlaten hadden

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 02 jul 2013 22:31

Robby schreef:Stom dat ze niet gewacht hebben om de boom te vellen nadat de jongen het nest verlaten hadden
Vins ik ook Robby,ben niet goed gezind op de buren.Als ze nog een maandje gewacht hadden dan waren de kleintjes mss al wel uitgevlogen.

nadine1956
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door nadine1956 » 02 jul 2013 22:32

de emelt is een larve van de langpootmug ,ik weet niet of dit ergens te koop is :( kan altijd eens informeren aan mijn pa wat die de jonge eksters gaven ,die gingen ze vroeger uit de nesten halen om ze handtam te maken. ik hou je op de hoogte hoor

nadine1956

Bericht door nadine1956 » 02 jul 2013 22:36

Als er wat met de ouders gebeurd is en het jong kan nog niet voor zich zelf zorgen, dan kun je het mee naar huis nemen en proberen groot te brengen met voedsel van dierlijke oorsprong. Gehakt voldoet prima, zéker als het wordt aangevuld met vitakalk of beendermeel. Er dient ook vezelrijk voedsel te worden gegeven: levende meelwormen, sprinkhanen of krekels. Voor de liefhebbers: stukjes eendagskuiken of muizen! Ook wordt wel puppievoer gegeven als aanvulling. Voer tenminste viermaal per dag. Als de vogel gezond is zal hij zijn bek open doen en kun je het voer er in kleine porties in stoppen.Voer tenminste viermaal per dag. Als de vogel gezond is zal hij zijn bek open doen en kun je het voer er in kleine porties in stoppen. Soms moet je met gebruikmaking van je vingernagels de snavel aan de voorkant openmaken om hem te kunnen voeren. Je kunt een pincet gebruiken als hulpmiddel om het voedsel in de bek te stoppen.
Houdt er rekening mee dat de jonge vogel nog beschermd moet worden tegen (nachtelijke) afkoeling. Gebruik indien nodig een infrarood-lamp.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 03 jul 2013 15:28

Hopelijk kan je het diertje redden met deze goede raad Connie.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Plaats reactie