Reacties op zadenruiltopic 2012

Wil je graag iets ruilen of verkopen, het kan hier.
Aphrokruid

Reacties op zadenruiltopic 2012

Bericht door Aphrokruid » 12 feb 2012 11:43

Straks ga ik mijn zaden 'inventariseren' en daar moet haast wel ruilmateriaal in zitten denk ik zo :)
Dan kan ik mijn lijstje aanvullen in de openingspost.
Ik ben het, Aphro!

bloemenkoningin

Re: Zadenruiltopic 2012

Bericht door bloemenkoningin » 13 feb 2012 21:55

Hallo, ik vind dat een heel mooi idee. Iedereen heeft interesse in weer andere zaden dan de ander. Dan krijg je een mooie mengeling van soorten. Ik heb veel interesse in een zadenruiltopic.
Ik heb sinds een paar jaar een moestuin en daardoor ook weer zaden om te ruilen.
Nu beginnen de vingers ook weer te kriebelen om te gaan zaaien nu het februari is.

Joseeke
Geslacht: Vrouw

Bericht door Joseeke » 13 feb 2012 21:58

Wij zijn als mods nog wat aan het uitwerken, je hoort er nog van.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 15 feb 2012 09:00

Een ruilsysteem Joseeke? Ik vind het wel overzichtelijk als het in een topic staat. :-)

Ik heb mijn lijsje weer aangevuld. Natuurlijk ook voor mensen die helemaal geen zaadjes hebben. Toen ik net begon met de planten en tuinieren had ik een zakje zaadjes gekocht en daarvan wilde ik wat ruilen met iemand. Toen ik haar envelop in de bus kreeg, bleek dat ze de brief vol had gestopt met heel veel zaden. Misschien wel twintig soorten. Ik vond dat zo ontzettend leuk en verrassend! Daarom vind ik het leuk om te ruilen en mensen die net beginnen aan zaden te helpen (voor zover ik dat kan). Gisteren heb ik iemand wat zaden opgestuurd van allerlei eetbare planten en vruchten. Ze ontvangt het vandaag, ik ben benieuwd wat ze er van vindt :-)

Maar goed ik dwaal wel heel erg af. Mijn lijstje is dus wat aangevuld ;-)
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 15 feb 2012 19:36

Hallo forummers, het idee van Aphrokruid vinden wij een goed idee, dus iedereen die wil kan in dit topic een bericht plaatsen met de zaden die ze te ruilen hebben. Je kan met een pb-tje of mailtje dan de persoon contacteren die voor jou zaden heeft die je zoekt.

Indien er hier meer personen volgen die mee willen doen aan deze ruil zullen de tussenberichtjes na even verwijderd worden zodat het overzichtelijk blijft.

Ieder die een bericht opent kan in zijn eigen bericht steeds wijzigingen aanbrengen door op de knop 'edit' te klikken, zo kan u uw eigen inventaris van aangeboden zaadjes aanpassen.

Het opsturen van de zaadjes (als je zelf niets te ruilen hebt) en de kosten ervan moeten jullie dan wel onderling regelen.

Leuk is misschien ook als jullie uit de geruilde zaadjes bloemen, planten, groenten e.d. kweken ons na verloop van tijd een foto te tonen zodat wij van het resultaat van jullie kweek kunnen meegenieten.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 15 feb 2012 20:45

Joseeke, ik kan het aanbod of de vraag van de andere forummers ook in de openingspost zetten als dat handig is. :)
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 15 feb 2012 21:31

Dat kan je doen Aphro maar dan kunnen de leden er niets aan veranderen omdat zij niet in jou topic kunnen.

En als één van de mods een begintopic opent moet iedereen als er iets veranderd telkens een berichtje naar ons sturen, ik denk dat het al even handig is als iedereen gewoon zijn eigen bericht aanmaakt onder jou beginbericht (en de tussenberichten verwijderen).

Wat denk je ?

Kan dit topic samengaan met een plantenruiltopic of is het beter een apart te openen hierover?
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 15 feb 2012 22:20

Ik vind alles prima hoor Joseeke. Ik vind het niet erg om de openingspost steeds te veranderen. Maar ik zie het wel ;)
Ik ben het, Aphro!

Joseeke

Bericht door Joseeke » 15 feb 2012 22:27

Ik denk toch dat het beter is om ieder zijn eigen bericht te laten houden, kunnen ze aanpassen wat ze willen en wanneer ze willen.

Wat denk je over het plantenruiltopic, apart of samen met dit van de zaden ?
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

Aphrokruid

Bericht door Aphrokruid » 15 feb 2012 22:29

Is goed hoor.

Ik weet het niet, het kan misschien samen als iedereen er duidelijk bij zet of het om een plant of zaden gaat?
Ik ben het, Aphro!

Plaats reactie