Open tuinendag bij Joël de Coster

Stel hier je tuin voor en/of plaats mooie foto's van je planten.
Plaats reactie
lysianthus
Geslacht: Vrouw

Open tuinendag bij Joël de Coster

Bericht door lysianthus » 21 okt 2008 20:03

Hi Ines,

Ik heb na mijn bezoek aan zijn tuin een filmke gemaakt, maar weet niet of ik het nog vind, zal eens kijken.

Even een korte intro...........................

Al direct bij het binnengaan werden we verrast door al die pracht en gezelligheid, je kreeg de indruk in een andere wereld te belanden.
Er staan ongeveer 500 soorten planten, ik laat jullie dan ook graag meegenieten van dit prachtig stukje natuur.

De tuin zou men een Vlaamse versie van een cottage tuin kunnen noemen met o.a. een kleine biologische moestuin, een terras in de schaduw van het huis en een zonneterras midden in de tuin.
Een aantal potten en kuipen met mediterane planten en een pergola met rozen, kamperfoelie en druiven zorgen niet alleen voor een zuiderse sfeer, maar parfumeren deze plek met hun bedwelmende geuren.
Over de gehele lengte van het huis is een oranjerie waar de druiven rijpen, daar konden we proeven van zelfgemaakte taart en lekkere huiswijn.

Je kan er ook genieten van twee prachtige vijvers, die bevolkt worden door salamanders, kikkers en kleine visjes en op diverse plaatsen vind je kleine rotstuintjes.
Omgeven door groen, staat er een stalletje met neerhofdieren zoals kippen en konijnen en in de winter wordt er zelfs een varkentje in vetgemest.
Dezelfde ruimte wordt ook benut door de bijtjes, die elk jaar voor een mooie honingoogst zorgen
Natuurlijk is er ook een composthoop en regenwater dat wordt opgevangen om de tuin te besproeien en de dieren te voorzien van drinkwater.
Alles kan ik niet beschrijven, het zou me veel te lang worden maar dit wonder en de gastvrije familie De Coster zijn zeker een bezoekje waard .................er is nog veel meer te zien en te ontdekken.

lieve groetjes
Lysianthus
Laatst gewijzigd door lysianthus op 07 nov 2008 09:36, 18 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ines
Contacteer:

Re: Gaura lindheimeri 'Whirling Butterflies'

Bericht door Ines » 21 okt 2008 22:02

Lysi, ja Costerke dat weet ik nog van vroeger, een mooie tuin en een grote liefhebber ook. Ja Sylvain en vrouwtje: ook grote liefhebbers van tuin en van Brugjes, en de geur beschrijven: oei...moeilijk: subtiel, zeer fijn, fruitig, niet zo sterk ik bedoel niet zo bedwelmend als andere maar zoeter. Doet me denken aan een soort likeur. Het zijn prachtige planten maar ze eisen nogal wat. Heb er wel een paar teveel als U ze kan plaatsen? Ze zijn gratis. :D
Er is een goede zaaigids op www.tuintips.net te vinden bij:
Menu- Favoriete sites- Tuinsites- zaaikalender....
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

lysianthus

Bericht door lysianthus » 22 okt 2008 04:54

Laatst gewijzigd door lysianthus op 29 jan 2009 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 22 okt 2008 19:30

Hi Lysi ja alles lukt, ik heb van het filmpje genoten...
Wat hebt U dat goed samengebracht die beelden. De tuin van Costerke is prachtig en anders dan vroeger zie ik, een tuin evolueert altijd hé. :D
Als ik de foto's vergelijk van onze tuin vroeger en nu dan is er ook een duidelijk verschil, delen vallen weg en er is wel altijd een combinatie die ik graag zie en erin wil, dan wil ik weer een andere boom met een ander herfstkleur of een andere bloei voor het bloemschikken :lol: . Zo blijft een mens aan de gang :lol:

http://www.tuintips.net/index.php?optio ... Itemid=122
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Plaats reactie