Geurrozen

Alles over bloemen en planten.
Plaats reactie
Frans

Geurrozen

Bericht door Frans » 07 apr 2013 23:09

Het hing in de lucht. Een eerste mototripje met een vriend richting citadelle Namen.
Toeval wil dat er een uitgebreide bloemen - en plantenmarkt nèt vandaag georganiseerd wordt aan de voet van de citadelle.
Natuurlijk valt mijn moto daar vanzelf stil. "Oei, een plantenmarkt ..en ik ben met de moto..dus geen plaats om iets mee te nemen"..dat is zowat de eerste gedachte die me door het hoofd schiet. "Hopelijk kom ik niks speciaals tegen" denk ik nog bij mezelf als ik al bij het eerste kraam DÉ roos tegenkom waar ik al lang naar zoek. Blue moon noemt ze en er zijn er nog vier. Plots schiet me te binnen dat ik echter wel twee zijkoffers aan mijn moto heb waar toch telkens een grote helm in kan. Dan kunnen er ook vier rozen in..en dus stap ik op de dame af. "U heeft Blue Moon bij, een geweldige parfumroos, niet?" Vraag ik aan de dame. 5€ per plant, 3 voor 14€ zo staat er op een bordje." ja hoor" antwoordt de dame, "het is een uitzonderlijk geurende roos" "Deze vier soorten zijn allemaal geurrozen en die derde soort is één van de bestgeurende soorten die je kan vinden" MR Lincoln , lees ik op het etiket. Ik neem twee blue moons en twee Mr Lincolns.
"Drie voor 14€, dat is vier voor 16€, niet?" ..probeer ik stiekem af te dingen. Het kind kijkt wat verbouwereerd naar haar moeder alsof ze mijn optelling niet kan volgen. 3drie voor 14€ , dat is vier voor 16€ hé" herhaal ik schalks tegen de moeder.
Die heeft me meteen door maar lijkt met het rechterbeen opgestaan. "t'Is goed, 4 voor 16€" lacht ze naar haar dochter.
Na 60 km hobbelen in de motokoffers staan ze nu vlak naast ons terras geplant met wat rijpe kompost en wat zeewierkalk aan hun voeten. Van mij mag de lente beginnen. Nu nog Duftwolke vinden en Rosa 'Doctor A.J. Verhage, mijn andere favorieten. Laat dan de maan maar schijnen over mijn terras. Dan mankeer ik alleen nog een geit. Want van mijn bijen heb ik al honig, als ik dan nog melk heb van de geit en ik zit op een zomeravond op mijn terras naast mijn geurrozen...Jawel, dan heb ik rozengeur en maneschijn in het land van melk en honig!
dr verhage (Medium).jpg
dr verhage (Medium).jpg (7.75 KiB) 705 keer bekeken
Dr Verhage
blue moon (Medium).jpg
blue moon (Medium).jpg (11.66 KiB) 705 keer bekeken
Blue moon
Mr lincoln (Medium).jpg
Mr lincoln (Medium).jpg (5.47 KiB) 705 keer bekeken
Mr Lincoln

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: geurrozen

Bericht door Ines » 08 apr 2013 07:05

:D Ik heb genoten van Uw verhaal Frans :D
Prachtige rozen!
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Joseeke

Re: Geurrozen

Bericht door Joseeke » 08 apr 2013 15:14

Haha Frans, je motor zal inderdaad dààr uit zichzelf stilgevallen zijn :mrgreen: maar het resultaat van jullie motortripje mag er zijn, je hebt prachtige exemplaren op de kop weten te tikken, veel plezier ermee en vooral geurplezier.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Tigru

Bericht door Tigru » 08 apr 2013 18:53

Ik vind die Blue Moon echt schitterend! Mijn moeder had die ook prachtig gevonden. De kleur is ook blauw? (Zo lastig op mijn scherm), anders echt iets om op haar graf te zetten...

priscilla

Bericht door priscilla » 08 apr 2013 18:54

heel mooi rozen en een leuk verhaal

York

Bericht door York » 08 apr 2013 19:52

Ik heb je meeslepend verhaal weer gretig gelezen Frans. In mijn verbeelding stond ik naast jou aan het bloemenkraam. Succes met deze prachtige rozen.
Pluk de dag

RVRV
Contacteer:

Bericht door RVRV » 11 apr 2013 20:04

Daar gaan we nog meer van zien. Tof toeval... :lol:
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Groeten van ,
RVRV

http://blog.seniorennet.be/rvrv

Plaats reactie