Wat is jouw favoriete plant?

Alles over bloemen en planten.
Exotica
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete plant?

Bericht door Exotica » 14 okt 2011 20:30

Joseeke schreef:Da's iets voor onze Robby, kan je een speciaal bloemstukje mee maken.
Hallo Joseeke,
Als Robby de vruchten wil hou ik ze volgens siezoen wel bij voor hem,nu hebben de dames van de hobbyclub ze gekregen.
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Frans

Bericht door Frans » 14 okt 2011 21:41

DSC_0228 (Medium).JPG
Wat is mijn favoriete plant?
Wel, ik heb er meerdere maar dit is toch de eerste waar ik aan denk.
Tricyrtis (armeluis orchidee) vind ik super omwille van zijn mooi vlezig gevlekt blad in het voorjaar en zijn prachtig gespikkeld orchidee-achtig bloempje dat bloeit als bijna alles uitgebloeid is. De bloeitijd duurt dan ook meer dan een maand. Ik heb een variëteit die nu nog in bloei staat.
De foto is nog niet half zo mooi als de bloem in het echt.
DSC_0230 (Medium).JPG
DSC_0226 (Medium).JPG

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 15 okt 2011 10:06

Exotica schreef:Hallo,
Mijn favoriete plant is de Asclepias syriaca,zeer decoratief in de tuin en de vruchten zijn leuk voor de kinderen.
Mvg Exotica
Even iets aanvullen wat heel belangrijk is voor de kinderen! De planten op Uw foto's: Asclepias speciosa is zeer giftig!Het melksap is bijtend en giftig! Hou ze het best ver van kinderen.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 15 okt 2011 19:58

Ines schreef:
Exotica schreef:Hallo,
Mijn favoriete plant is de Asclepias syriaca,zeer decoratief in de tuin en de vruchten zijn leuk voor de kinderen.
Mvg Exotica
Even iets aanvullen wat heel belangrijk is voor de kinderen! De planten op Uw foto's: Asclepias speciosa is zeer giftig!Het melksap is bijtend en giftig! Hou ze het best ver van kinderen.
Hallo Ines,
Is dat niet van toepassing op al de Asclepia soorten?
Dit heb ik van wike gekopieerd:
Het melksap (de latex) bevat veel glucosiden, waardoor de bladeren en de bast giftig zijn voor schapen.

Jonge scheuten, bladeren en bloemknoppen zijn daarentegen wel eetbaar.(Niet voor mensen wel te verstaan)
Mvg Exotica
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 17 okt 2011 07:00

Ook bij het werken in de tuin oppassen met deze soorten, het melksap van bv afkrakende takken kunnen allergische reacties geven. Mijn moeder is eens opgestaan met een opgezollen gezicht, ze moet per ongeluk aan haar gezicht gewreven hebben. Deze winter zal ik eens alle moeilijke soorten op de site plaatsen en oorzaken en gevolgen beschrijven.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 18 okt 2011 21:53

Ines schreef:Ook bij het werken in de tuin oppassen met deze soorten, het melksap van bv afkrakende takken kunnen allergische reacties geven. Mijn moeder is eens opgestaan met een opgezollen gezicht, ze moet per ongeluk aan haar gezicht gewreven hebben. Deze winter zal ik eens alle moeilijke soorten op de site plaatsen en oorzaken en gevolgen beschrijven.
Hallo Ines,
Dat lijkt mij wel een intersant onderwerp,zo weten wij forummers bij welke planten wij moeten opletten.
Mvg Exotica

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 21 okt 2011 09:01

oké doe ik van zodra het erg gaat regenen heb ik de tijd om deze aan te vullen op de site.. ;)
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Plaats reactie