Onbekende bloemen/planten/struiken/bomen:stel hier uw vraag

Alles over bloemen en planten.
priscilla

Re: Onbekende bloemen/planten/struiken/bomen:stel hier uw vr

Bericht door priscilla » 04 mei 2014 22:19

dat is wel ne hele mooie plant

Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Ines » 11 mei 2014 17:45

Hallo Frans,
Hier heb ik een vijftal soorten Tradescantia maar de soort op de foto heb ik niet.
Mooie soort trouwens!
Alle soorten die ik heb zijn met gemak verder te kweken door gewoon de bovenste stukken af te knippen en op water zetten of in vochtige potgrond te planten. Zo te zien kan dit met de soort op de foto ook.
In de zomer kan U dan een ruimte in de tuin invullen als bodembedekker en met een zachte winter lopen ze terug uit in het voorjaar. Wenst U zeker de soorten over te houden bij een strenge winter dan laat U enkele scheuten in de huiskamer als kamerplant, eventueel op water.
De ene groep is meer winterhard dan de andere vb de T. Andersoniana soorten zijn meer winterhard dan de T.Zebrina of de Pallida groep. Ik denk dat uw soort een T. Fluminensis x Zebrina is of een kruising met nog een andere soort met een variegata blad.
De bloei is nog niet te zien, ik ben eigenlijk benieuwd welke kleur de bloei zal geven.
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

Frans

Bericht door Frans » 11 mei 2014 20:29

Bedankt Ines, ik heb ondertussen al enkele stekken in een hangpotje in vochtige grond gezet.
Volgens de verkoper kon hij buiten overwinteren, maar ik ga toch een potje binnen houden ook.
Ik vind het een héél mooie soort omdat het wit vlekje net in het oksel van de bladaanzet staat en daardoor lijkt het of hij altijd in bloei staat. Als ik eens in de buurt moet zijn breng ik scheutjes binnen.

Sinds ik niet meer moet gaan werken ben ik weer wat meer in de tuin bezig.
Vandaag ontdekte ik twee vasteplanten die ik nog niet kende: Penstemon of schildpadbloem en Jasione of zandblauwtje.
En wat een massa pioensoorten er tegenwoordig zijn!!!
Ik heb voor mijn zoon (daar is nog een tuin in wording) een hibiscus met dubbele rode bloemen gevonden (duc de Brabant).
Als ze zo mooi zijn als op de foto, dan is het net een rozenstruik.

Frans

Bericht door Frans » 11 mei 2014 21:54

Tradescantia fluminensis 'Maiden's Blush' Dat is tot nu toe de plant die ik op internet vond die het meest lijkt op de tradescantia die ik kocht. Ook Blushing bride wordt blijkbaar als naam aan dezelfde tradescantia gegeven.
Naar verluidt doet deze tradescantia het ook in de tuin en is hij "matig" winterhard, houdt van zon tot halfschaduw en lichtzure vrij vochtige bodem.

Hier toont Google de foto's.
http://www.google.be/search?q=tradescan ... 40&bih=775

Joseeke
Geslacht: Vrouw

Bericht door Joseeke » 12 mei 2014 11:50

een mooie naam voor een mooie plant
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Plaats reactie