Wondermiddel tegen mos in gazon.

Alles over bloemen en planten.
Frederik
Site Admin
Geslacht: Man

Wondermiddel tegen mos in gazon.

Bericht door Frederik » 26 mar 2016 21:24

3 seizoenen geleden hebben we (met hulp van papa Henri en mama Ines) onze tuin achteraan laten ophogen en nieuw gras gezaaid. Tegen het uitkomen van het volgende jaar hadden we een prachtige nieuwe grasmat, klaar voor kleine Elise.

Het eerste jaar hadden we geen sprietje onkruid.
Het tweede jaar hadden we een beetje onkruid, ik heb dan gesproeid voor we op vakantie vertrokken en bij terugkomst was alles weer onkruid vrij.
Het derde jaar ook weer een beetje onkruid, zelfde behandeling en tegen augustus weer onkruid vrij. Vorig jaar in het najaar zat ik wat onkruid terugkomen en wat zeer plaatselijke mosvorming.
Op advies van de lokale doe-het-zelf korrels van Viano (GreenComfort 3 in 1) gekocht en gestrooid.

GreenComfort 3 in 1
http://viano.be/producten/promoties/greencomfort-3-1/

Millieuvriendelijke meststof voor gazon met ANTI-MOS werking

1.) doodt mos
2.) kleurt gazon diepgroen
3.) voedt 100 dagen
4.) milieuvriendelijk

GreenComfort 3in1 bevat actieve bacteriën die uw leven gemakkelijk maken: Overbodig verticuteren.

Nu ... het 4e jaar ... is het ontploft het zit vol mos. Overal mos mos en nog es mos. Vandaag de eerste keer het gras gemaaid en heb zelfs mijn opvangbak moeten weghalen, zat vol na 30m ...

Dusja ... iemand hier met een erg goede tip?
Zouden die mannen van Viano niet eerder rommel in steken om nog meer mos te krijgen om nadien nog meer van hun zakken korrels te kopen? Wel toevallig, 2 j geen gebruikt en geen last, 1 keer gebruikt en nu is het mos niet meer te overzien?

Plaats reactie