Goed nieuws!!

Hier kan je praten over alles wat niet met tuinen, bloemen of planten te maken heeft.
Funny, tuin-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
kerstkind
Geslacht: Vrouw

Re: Goed nieuws!!

Bericht door kerstkind » 25 mei 2012 19:32

Connie,
je hebt nog een lange weg te gaan, maar dit hoeft gelukkig niet op één dag.
Iedere dag een stapje in de goede richting, kilometer ná kilometer,
zo kom je er ook.
knuffel.gif
knuffel.gif (55.13 KiB) 435 keer bekeken
Sterkte Connie, ik leef met je mee.
groetjes José

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 25 jul 2012 14:50

Voel me de afgelopen erg gespannen en opgefokt wat ik vandaag ook tegen mijn psychologe heb gezegt.
Heb vrijdag een brief van de ziekenkas ontvangen daar ik morgen om 13u40 bij de advisrend geneesheer wordt verwacht (wat een man is :( ) en eerlijk gezegt ik ben ontzettend bang om erheen te gaan,ondanks het verslag dat mijn psychologe voor hem heeft geschreven.
Jammer genoeg kan ik er niet onderuit om erheen te gaan :cry: .

Heb het verslag overgetypt en dit is wat mijn psychologe erin heeft geplaatst.
(Indien gewenst mag door de moderators de namen of andere privé gegevens worden verwijderd).

Met verslag wil ik u,op de hoogte brengen van het verloop van de begeleiding van Conny .

Betrokkene kwam een eerste maal op gesprek op 19 april 2012.Sindsdien komt zij
wekelijks op gesprek.
Ik vind het zeer moedig van haar dat ze deze stap naar buiten, naar de hulpverlening heeft durven zetten! Dit zal erg veel van haar gevraagd hebben en keer op keer vragen…

Duidelijk is dat het gaat om een erg getraumatiseerde vrouw.Als kind werd ze o.a.gepest
op school.Verder is er sprake van meervoudig seksueel misbruik,zowel als kind
als volwassene,door verschillende daders.
Qua diagnose denk ik op de eerste plaats aan PTSS,type 2 en GAS.De symptomen van PTSS en GAS zijn in sterke mate aanwezig, betrokkene heeft voortdurend last van herbelevingen,er is sprake van een constante hyperarousal, ..... Vermijdingsgedrag is sterk aanwezig, ze komt al geruime tijd nauwelijks buiten.

Naar mijn mening is het voor Conny nog veel te vroeg om te spreken over een herintegratie
op de arbeidsmarkt. Eerst dient er meer stabilisatie te komen. Zo gauw als ze buiten komt,
of ze een man in de buurt voelt; neemt de angst het over. De triggers zijn nog te massaal.
Zelfs thuis is het voor haar niet helemaal veilig (bijvoorbeeld achtertuin is mooi op orde gebracht, wat ik persoonlijk heb mogen aanschouwen,in de voortuin durft ze niet),ze slaagt er niet in te ontspannen .
Er zijn nog veel te veel triggers waardoor ze constant in angsten en herbelevingstoestanden zit.

In begeleiding richten we ons op de eerste plaats op het opbouwen van een veilig kader en
vertrouwen in de therapeutische relatie, nemen van controle over het spanningsniveau,het
aangeven en respecteren van grenzen, … Ik moedig haar aan tot activatie, maar dit stapje voor stapje. ... Gezien de ernst van de stoornis,zal deze eerste stabilisatiefase heel wat tijd vragen!

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn. Bij verdere vragen kan u me bereiken op onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groeten,
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York

Bericht door York » 25 jul 2012 21:14

Hallo Conny, ik heb de namen van de betrokken geneesheren verwijderd aangezien dit een vorm van reclame is en de publicatie van deze namen niets bijbrengt tot je genezing.

Ik vind de brief van je psychologe heel duidelijk en als de arbeidsgeneesheer een beetje gezond verstand heeft zal hij je niet terug aan het werk zetten. Wees niet bang omdat het een man is en vertrouw op je psychologe en op de brief die ze geschreven heeft. Er kan je niets gebeuren. Vraag misschien aan iemand om je te vergezellen zodat je niet alleen bent.

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen, maar ben er zeker van dat je het kan en misschien is dit wel de eerste stap naar de buitenwereld
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 26 jul 2012 21:12

@ York,
Het is geen enkel probleem dat u de namen edg heeft verwijderd.

Mijn psychologe had vandaag telefonisch contact genomen met Dr.xxxx persoonlijk en hem enkele details gegeven omtrend mijn psychische toestand en hem gevraagd of er een vrouwelijke
medewerkster me wilde begeleiden.
Er is een vrouwelijke loketbediende met me meegegaan inde onderzoekskamer van Dr.xxxx die me als eerste binnen riep zodat ik niet al telang moest wachten tussen al die mensen.
Ondanks de begeleiding door de loketbediende nam de angst wel de overhand waardoor ik verstarde en niet echt hoorde wat Dr.xxxx tegen me zei,weet zelfs niet eens dat ik uit de onderzoekskamer ben gegaan.
Nadien heb ik me bij de loketbediende verontschuldigd en haar gevraagd wat Dr.xxxxx had gezegd omdat ik het niet meer wist.Zij heeft me dan gezegd dat Dr.xxxxx me zei
dat ik gezien ik al maanden op de ziekenkas ben ik nog absoluut niet als werkgeschikt kon worden bevonden en dat hij het hierbij ging laten daar de spanning voor me te hoog was.
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York

Bericht door York » 26 jul 2012 21:17

Het is niet zonder haken en ogen gegaan, maar ik vind het toch een hele prestatie en je hebt je kranig gedragen. Proficiat. Hou vol dit was een eerste grote stap voor jou neem nu verder je tijd en je komt er wel
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 26 jul 2012 21:25

Een zware stap voor je Conny maar je hebt hem gedaan, proficiat hiervoor, neem de tijd om te herstellen, je hebt heel wat meegemaakt.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 27 jul 2012 12:00

Conny proficiat de eerste zware stap heb ge weer gezet ,en zo stapje voor stapje ,gaat het wel lukken ,maar is inderdaad nog en lange weg af te leggen ,maar met heel veel geduld en hulp zal dat wel lukken,
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

Exotica
Contacteer:

Slecht nieuws!!

Bericht door Exotica » 20 sep 2012 20:02

Heb vandaag een open en zwaar gesprek gehad met mijn psychologe.
Door mijn openheid wil zij nu weer overgaan tot een collicatie :( .Zij gaat nog contact opnemen met mijn huisarts en wil dat hij in haar mening meegaat.
Ik doe echt mijn best om overal aan mee te werken en toch wil zij me weer laten colliceren,en dat enkel door mijn eerlijk openlijkheid tegenover haar.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 20 sep 2012 20:11

Veel sterkte hoor Conny.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

York

Bericht door York » 20 sep 2012 20:28

Hopelijk komt het niet zo ver Conny en kan je haar alsnog bewijzen dat het niet nodig is
Pluk de dag

Plaats reactie