Goed nieuws!!

Hier kan je praten over alles wat niet met tuinen, bloemen of planten te maken heeft.
Funny, tuin-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
York
Geslacht: Vrouw

Re: Goed nieuws!!

Bericht door York » 20 apr 2012 20:16

Rustig aan Conny. Je moet niet willen rennen voor je kan stappen. Neem je tijd om in jezelf te leren geloven.
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 17 mei 2012 20:25

Ga nog even wat van me afschrijven zodat jullie weten waarom ik niet zovaak meer berichtjes plaats op het forum.
Kan me bijna niet meer concentreren thuis bij wat ik doe en voor de therapie,mijn gedachten dwalen steeds af naar het verleden.
Ik wil met mijn prive psychologe wel praten over wat er is gebeurd maar het lukt niet,ik krijg de woorden niet over mijn lippen.
Verleden week heb ik haar enkele gedichten per mail gezonden (omdat zij me haar mailadres bij ons vorige gesprek had gegeven),waarop ze me geantwoord heeft dat ze zich nu veel beter in me kon inschatten en veel zou kunnen zeggen na deze gedichten te hebben gelezen.Daar heeft zij me gisteren ook over aangesproken,waarbij zij heeft gezegd dat de gedichten steeds drastischer werden naarmate zij verder aan het einde ervan kwam,ik heb haar daarop geantwoord dat ik beter sommige gedichten niet naar haar had gezonden.
Sarah is wel een begripvol psychologe zij vraagt me ook iedere keer waar ik het met haar over zou willen hebben,zij heeft zelfs aangegeven dat als het te belastend wordt om dan over wat anders te gaan praten (bv. het even over de dieren of het over planten hebben) wat me dan weer wat doet ontspannen.
Gisteren was ik zo in gedachten dat ik niet eens zag dat zij een stressbal naar me gooide.
Volgens haar zijn de trauma’s en angsten zo diep geworteld dat het heel moeilijk zal zijn om daar uit te geraken,zij zegt dat het jaren kan duren voor ik een aangenaam leven kan gaan hebben zonder angstig te worden als ik onder de mensen kom.
Ik moet ook leren om meer in het nu te leven daar ik teveel naar het verleden ben gekeerd,eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik daaraan moet gaan werken daar mijn gedachten gewoon naar het verleden worden gezogen.Ook heeft zij me aangeraden om me meer te ontspannen omdat ik veel te gespannen overkom,zij kon de gespannenheid in mijn ogen zien.
Zij heeft me aangeraden dat als ik me gespannen of gestresseerd voel om naar de volgende muziek te luisteren.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=iUhe40dR3ME

Link : http://www.youtube.com/watch?v=TqCxNjupzAw

Deze vind ik geweldig kan daar volledig bij wegdromen.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=8iHkMSMrgjU

Link : http://www.youtube.com/watch?v=Ud3ExgctzUI
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

Robby
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Robby » 17 mei 2012 21:17

dit is herkenbaar Conny ,Lindsey mijn dochter zat ook volledig aan de grond en dacht maar aan 1 ding zo vlug mogelijk uit het leven stappen ,alles was vaag en teveel voor haar
Bestel aub haar boek en lees dit zeker je gaat U veel beter voelen

Joseeke

Bericht door Joseeke » 18 mei 2012 06:28

Veel sterkte Conny, het is een weg die moeilijk te gaan is, die veel kracht van je vraagt, maar samen met de hulp moet je er gewoonweg komen en dit gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen, maar ik weet zeker dat je eens weer gelukkig zal zijn, met de wonden als een litteken verborgen.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

York

Bericht door York » 18 mei 2012 19:48

Hoe moeilijk het ook lijkt, je bent op de goeie weg Conny. Je kan niet verwachten dat je op enkele maanden tijd en wat pillen alle nare ervaringen die jij hebt meegemaakt kan achter je laten en zeker nu je zo meeleeft met de emoties van Viv. Blijf vertrouwen hebben in je psychologe en vertel haar alles hoe graag je het ook voor jezelf wil houden
Pluk de dag

Exotica
Contacteer:

Bericht door Exotica » 23 mei 2012 22:02

Heb een paar dagen niets geschreven omdat ik het niet aankon om iets te berichten.
Vandaag wil ik een berichtje plaatsen naar aanleiding van een mail die ik heb ontvangen van mijn psychologe deze mail heeft zij op mijn aanraden naar de huisarts doorgezonden daar ik op controle bij de adviserend geneesheer wordt verwacht.Heb mijn naam vervangen door xxx en de naam van mijn psychologe verwijderd daar ik deze privé wil houden.

Graag geef ik u kort mijn bevindingen door wat betreft Mevr.xxxxxx.Mijn cliënte zelf vroeg me ook dit te doen.

Ik zag Mevr.xxxxxx ondertussen 5 keer. Ik vind het zeer moedig van haar dat ze de stap naar buiten,naar de hulpverlening heeft durven zetten en me wat kleine details heeft gegeven ivb haar levenswandel! Dit zal erg veel van haar gevraagd hebben en keer op keer vragen…
Duidelijk gaat het hier over een zeer ernstig getraumatiseerde vrouw, qua diagnose denk ik op de eerste plaats aan PTSS, type 2 met blijvende last,in de tweede plaats aan een psychotische depressie en op de derde plaats aan GAS.Deze symptomen werden nog erger nav de opname in het opz.
Ik meen dat het nog veel te vroeg is om bij deze vrouw te spreken over een herintegratie op de arbeidsmarkt.Eerst dient er veel meer stabilisatie te komen. Zij geeft duidelijke symptomen aan constant in hyper- of hypoarousal te zijn, zo gauw als ze buiten de deur komt. Zelfs de thuissituatie is voor haar niet helemaal veilig (bijvoorbeeld achtertuin is mooi op orde gebracht, in de voortuin durft ze niet).Er zijn nog te veel triggers waardoor ze constant in herbelevingstoestanden zit.
In de begeleiding wil ik me dus op de eerste plaats richten op stabilisatie, controle aanleren over het spanningsniveau, leren haar eigen grenzen kennen, respecteren en aangeven, … Ik moedig haar aan tot activatie, maar dit stapje voor stapje.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn, bij verdere vragen mag je me steeds contacteren via dit e-mailadres of op het nummer van de praktijk.

Met vriendelijke groeten

@ Robby,
Heb het boek van Lindsey maandag ontvangen maar heb er nog niet in gelezen.
bedankt186.gif
bedankt186.gif (198.58 KiB) 350 keer bekeken
@ Joseeke en York,
bedankt110.gif
bedankt110.gif (188.82 KiB) 350 keer bekeken
Ik Koester de aarde,zij is mijn moeder.Ik koester de hemel,hij is mijn vader.Ik koester de sterren,zij zijn het symbool van mijn overleden dierbaren.Ik koester de dieren en de natuur,zij zijn mijn broers,zusters en gidsen.Ben één met al wat leeft.

York

Bericht door York » 23 mei 2012 22:18

zie je wel dat je vooruitgang maakt. Lanngzaam maar zeker zal je opnieuw pleizier vinden als je tussen de mensen komt. Je hebt al zo een enorme weg afgelegd. Volhouden nu aan het einde van de tunnel zie je zeker al een klein lichtje
Pluk de dag

Joseeke

Bericht door Joseeke » 24 mei 2012 07:14

Het is een lange weg Conny die je moet gaan, ook een zware weg, voor ons misschien maar amper in te denken hoe zwaar. Je moet het zeker ook de tijd geven, dit los je niet in één, twee drie op hoor. Veel sterkte in ieder geval, van hieruit een digitale sterkteknuffel.
Afbeelding
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

snijkers maria

Bericht door snijkers maria » 24 mei 2012 20:57

Exotica , het engiste wat ik u kan wensen veel beterschap,gaat langzaam maar ge komter ,het vraagt alleen veel geduld en tijd
wens u nog veel sterkte ,
GROETJES MIET
niets ter wereld
is aanstekelijk
dan EEN LACH en een GOED HUMEUR

Robby
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Robby » 25 mei 2012 10:47

Alles op zijn tijd Conny ,rustig stapje voor stapje en je niet laten beinvloeden door andere
Ook Lindsey moet soms nog vechten tegen stress bv Examen op school ,auto leren rijden enz
Het boek is zeker niet compleet ,daar ze stukken mist door medicatie , wij hadden haar willen helpen om ook over deze periode te schrijven maar het is haar IK boek zoals ze zelf zo mooi verwoord en een overwinning na een zwaar gevecht en daar horen deze onheldere momenten bij
IK hoop dat het ook jou lukt om terug beetje bij beetje te genieten en misschien lees ik dan later ook wel Uw boek ?Dat zou pas leuk zijn ,want mijn dochter heeft speciaal dit boekje geschreven om lotgenoten te helpen. Conny veel sterkte !!!

Plaats reactie