Steuntje voor onze zieke leden

Hier kan je praten over alles wat niet met tuinen, bloemen of planten te maken heeft.
Funny, tuin-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
nadine1951

Re: Rini , van harte beterschap

Bericht door nadine1951 » 18 mei 2009 10:34

dag rini
ik lees hier pas je berichtje
amai wat heb jij nu voor gehad en dan nog op moederdag
gelukkig is alles goed af gelopen maar nu toch wat opletten wat je doet en niet te veel hooi op je vork nemen doe het maar allemaal wat rustiger aan
want dit was een waarschuwing niet om je bang te maken want somige mensen krijgen een kleine beroerte zonder dat ze het weten ,dat zij de dokter eens tegen mij en daarom ga ik ook eens om de 2 jaar naar de cardioloog want ik zit ook al met een kleine vernouwing maar moet nog niet ongerust zijn, dus goed luisteren wat je dokter zegt
nu ik hoop dat je vlug weer aan de betere hand bent en tot je terug weer alles kan doen wat je graag doet
laat je maar eens goed verwennen van je ventje
groetjes nadine

Joseeke
Geslacht: Vrouw

Bericht door Joseeke » 18 mei 2009 11:14

Hoi lieve Rini,
'k ben toch blij te lezen dat het redelijk goed met je gaat, dat je nog zo vlug moe bent is niet abnormaal hoor, je hebt wel het één en ander achter de rug. hé.

Het zal inderdaad heel moeilijk voor je zijn om te leren 'nee' zeggen, je wil altijd zo graag alles voor iedereen doen, maar je moet nu toch in de eerste plaats aan jezelf en je menneke denken hé.

Je zal het niet gemakkelijk hebben deze namiddag in de school als je dat moet gaan vertellen, veel sterkte ermee en houd ons maar een beetje op de hoogte van je herstel.
0-83sterkte1.gif
0-83sterkte1.gif (99.15 KiB) 783 keer bekeken
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Joseeke

Bericht door Joseeke » 26 mei 2009 06:48

Hoi Rini, hoe gaat het met je ? Alles de goede kant uit ?
Ik lees net bij 'stel je voor' dat je een wandeling met Forza gemaakt hebt en je hebt zo'n mooi veldboeket gemaakt, prachtig hoor.

Heb je op school al je keuzes kunnen (moeten) maken, stop je er helemaal mee of kan je nog enkele dingetjes doen ?

Nog een fijne 'rustige' dag.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

forza

Bericht door forza » 26 mei 2009 07:07

Hoi allemaal,

nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden, het gaat gelukkig al beter met mij, maar moet echt wel tandje terug nemen.
@Joséeke,vond het weer heerlijk om met Forza weer een lekkere wandeling te maken en meteen wat veldbloemekes te plukken,ging goed tijdens het wandelen, heb vorige week gesprek op school gehad, viel niet mee, maar dit schooljaar wil ik nog proberen af te maken in verschillende groepen, d.w.z. verkeerslessen, en handwerken, voor de overige lessen rekenen,lezen,etc. hebben ze een "oudere" leerkracht, die voorheen hier op school les gaf en ook in Itteren woont, bereidt gevonden om de laatste maanden van dit schooljaar af te maken, maar vanaf nieuwe schooljaar bekijken we de boel nog eens en dan zien we wel.
Overigens, ben afgelopen donderdag op controle geweest bij huisarts, stond echt versteld wat er mij was overkomen en dat ik toch nog 5 km. op fiets naar E.H.B.O. heb kunnen rijden, echt een beschermengel gehad, vondt hij ook. Maar ik mag weer alles doen op lager tempo dan, alleen tillen en reiken in huis nog een beetje op letten.
Dus afgelopen zondag ben ik maar eens op de mountainbike gestapt en hetzelfde rondje naar Eijsden gefietst, wel wat "langzamer",en ging prima, op terrasje in Eijsden hadden ze mij gemist, dus ik verteld wat er gebeurd was, schrikken daar natuurlijk, maar de jonge obers, een ervan ook een fervent wielrenner vond het prachtig dat ik de tocht toch weer alleen had aangedurfd, ja zegt hij, zoals iedereen wel zegt, het komt door je conditie, optimisme en doorzettingsvermogen, dus dat hopen we zo te houden.
Met mijn vriendin die een tijd geleden een nieuwe heup heeft gekregen, gaat het ook goed en we gaan straks met de gewone fiets, ook voor haar therapie, een tochtje maken en natuurlijk een terrasje pikken, dus zoals je ziet, het komt wel goed met mij.
Hoe gaat het met de zwangerschap van je dochter? zal het ook wel warm hebben gevonden de afgelopen dagen met het extreme warme weer, maar hopelijk doet zij het ook goed,wens hun beiden veel plezier tijdens de zwangerschap en dat jullie samen mogen genieten, met Olga van Teun gaat het gelukkig ook goed.
fijne dag voor allemaal en groetjes van Rini.
Bijlagen
bb20.gif
bb20.gif (34.63 KiB) 828 keer bekeken

Marga

Bericht door Marga » 26 mei 2009 08:53

Hoi Rini
Nou Rini, knap hoor dat jij alweer op de fiets zit.
Jij hebt inderdaad een ontzettend groot doorzettingsvermogen.
Fijn dat het met je vriendin ook weer de goede kant op gaat.
Maar ook een nieuwe heup heeft zijn tijd nodig.
Mijn man heeft twee jaar geleden ook een nieuwe heup gekregen,
en het heeft toch wel een poosje geduurd voordat hij weer de oude was.
Maar stilletjes aan zal het met jullie alle twee wel goed komen.
Ik wens jullie dan ook nog vele jaren fietsplezier samen.
Gr Marga ;)

Joseeke

Bericht door Joseeke » 26 mei 2009 10:36

Hoi Rini, fijn te lezen dat het je goed gaat.
En het is waar hoor, als je conditie voordien goed is, herstel je veel vlugger van bepaalde ingrepen. Dat heb ik wel met mijn rug ondervonden, ik heb bijna 9 maand voor mijn operatie heel veel op bed gelegen en kon niets doen van sport, zelfs niet wandelen en als je dan een serieuze operatie moet ondergaan duurt het wel heel lang voor je terug hersteld bent.

Knap van je dat je die fietstocht toch weer aandurft, 't zal toch best raar zijn die eerste keer weer op de fiets.... neem maar tijdig een stoppauze (een terrasje :P )....veel plezier samen terug op de fiets met je vriendin, je zal haar ook wel gemist hebben al die tijd, nu kunnen jullie het samen rustig aan doen ... is voor allebei goed.... toch in beweging blijven maar kalmpjesaan.
@Joséeke, hoe is jullie weekend Sauerland geweest, hopelijk ook goed weer gehad en hebben jullie fijn kunnen genieten. Nu kan je nog makkelijk weekend weg gaan, maar als je dochter dadelijk uitgeteld is, wordt het moeilijker om langer van huis te gaan, dus geniet nu nog maar lekker van jullie 2 tjes, want straks krijg je er een kleintje bij om van te genieten, krijg je jullie kleinkind ook een dagje thuis om van te genieten, of gaat het meteen al naar de opvang toe?
Verder fijne dag voor allemaal en geniet van het lekkere weer, groetjes van Rini

Met mijn dochter gaat het goed ze is nu bijna 17 weken zwanger.... en ja die hitte is er niet zo goed voor, nu valt dat nog mee, maar als ze in de zomer een maand of 6 zwanger is zal ze er wel meer last van hebben.
Ja hoor ik ben oppas-oma één dag in de week (omwille van mijn rug, anders zou ik het wel meer doen) en oppas-oma bij ziekte en onvoorziene omstandigheden. De schoonmama doet ook één dag in de week opvang en voor de rest gaat het kindje naar de onthaalmoeder. (zo komt het ook onder de mensen en dat is beter denk ik)....

Fijn te horen dat het met de mama van Teuntje ook goed gaat, hi wel fijn hoor dat zij ook voor die periode uitgeteld is zoals mijn dochter.

Ons weekendje is heel goed geweest, prachtig weer gehad, lekker gegeten , gewandeld en met de kaarten gespeeld ... 't was te vlug voorbij.... en inderdaad we zullen er maar extra van genieten, maar straks zal het toch ook nog wel kunnen hé

Enne .... neem die beschermengel van jou altijd maar mee waar je ook gaat ;)
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

Joseeke

Bericht door Joseeke » 03 jun 2009 08:25

Hey Rini, hoe gaat het met je ? We zijn nu weeral efkes verder, dus ik hoop dat je je ook wat beter voelt .....
Bijlagen
0-22opkikker.gif
0-22opkikker.gif (57.08 KiB) 797 keer bekeken
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

forza

Bericht door forza » 04 jun 2009 10:11

Hoi lieverds,

allemaal bedankt voor jullie geweldige steun die ik van jullie heb gekregen.
Na afgelopen weekend 150km te hebben gefietst heeft me echt wel goed gedaan, heb wel op mijn gemak gefietst.
Gisteren ben ik met mijn gewone"huis-tuin-boodschappenfiets"naat het kerkhof geweest (7km heen en ook 7km terug). Even bij mijn ouders en broer wat plantjes gebracht en ze gaan bedanken om als beschermengel te zijn geweest bij mij tijdens mijn hartinfarct. En heel raar, ik vertel iedereen dat mijn vader(waar ik dus een ontzettende goede band mee had) een vliegend tapijt voor mij had gestuurd en me daarbij begeleidt heeft naar E.H.B.O.,toen ik naar zijn foto keek, was het net of hij zat te lachen, zo van: dat heb ik weer eventjes goed met jou geflikt, want hier wil ik je nog niet hebben,is nog geen plaatsje vrij, was wel even emotioneel.
Ik voelde me ook goed toen ik bij hun de grote kaarsen neerzette en aanstak.
Dus allemaal, jullie zien, als er hierboven geen plaatsje vrij is, blijven we nog hier, en vergeet niet:onkruid vergaat niet.
Vanmiddag ga ik met de kleintjes van groep 1 en 2 met de leerkracht wel erbij een kleine wandeling maken en wat veldbloemetjes plukken met ze, is hier best goed weer ervoor, niet te warm voor die kleintjes.
Voor allemaal,nog eens bedankt, ;) fijne dag en groetjes van Rini.
Bijlagen
lach4.gif
lach4.gif (29.12 KiB) 778 keer bekeken

Joseeke

Bericht door Joseeke » 04 jun 2009 11:06

Hoi Rini ik ben blij te lezen dat het je goed gaat, niet te overmoedig worden he meiske ... we willen je inderdaad nog niet missen.

Ik geloof je best dat je het gevoel had dat je van 'hierboven' geholpen werd .... gelukkig heb je zo'n goede beschermengel(s)....

Jullie hebben geluk met het weer deze namiddag om te wandelen, hier hangt de ene bui na de andere in de lucht .....
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mensen ook.

Sam1408

Bericht door Sam1408 » 04 jun 2009 11:56

Ik heb pas nu je berichtje gelezen, Rini. Nogal laat, maar beter laat dan nooit. Als ik da zo lees, is er bijna een medisch mirakel gebeurd. Een hartinfarct en toch nog naar het ziekenhuis kunnen fietsen. Dat is pas het toppunt van doorzettingsvermogen !

Nog veel beterschap

groetjes

sam

Plaats reactie