Tips bij pishing - hackers - oplichting enz.

Hier kan je praten over alles wat niet met tuinen, bloemen of planten te maken heeft.
Funny, tuin-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Ines
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Electronische pickpoket of Electronic Pickpocketing

Bericht door Ines » 11 jan 2011 00:14

Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

York

Waarschuwing - Fraudetruc

Bericht door York » 23 mei 2011 21:24

Nieuwe fraudetruc populair in Gent

? woensdag 06 april 2011, 05u00

Paul Van Assche: 'Ik moet nog maar eens voor de rechtbank verschijnen terwijl ik eigenlijk het slachtoffer ben.'fvv

· Gent
GENT - De bekende Gentse tangoleraar Paul Van Assche (63) moest zich verantwoorden voor de correctionele rechtbank wegens vluchtmisdrijf. Hij werd daarvoor voor de politierechtbank eerst vrijgesproken, maar het parket tekende beroep aan. Nu riskeert hij een rijverbod van een maand en een boete van 1.237 euro. Van Assche zegt dat hij het slachtoffer is van een nieuwe fraudetruc.

Paul Van Assche: 'Op die bewuste 29 juni 2010 kwam ik uit een bankkantoor en er stonden twee Polen driftig te gesticuleren dat ik tegen hun voorbumper was geknald. Terwijl hun auto er niet eens stond toen ik parkeerde. Ze wilden dat ik cash betaalde voor hun schade, die er niet eens was. Ik zag enkel een roestige bumper vol blutsen. Omdat ze de hele tijd in het Pools bezig waren en de sfeer steeds grimmiger werd, ben ik maar weggereden. Ze belden de politie en die ging mee in hun verhaal. Zo sta ik nu voor de rechtbank. Onschuldig.'

Hetzelfde

Paul Van Assche waarschuwde in het Radio1-programma Peeters & Pichal voor deze nieuwe chantage- en fraudetruc. Sindsdien kreeg hij al tientallen mails van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

'Die truc blijkt vooral in Gent populair te zijn. Ik lees ook veel dat chauffeurs met Belgische nummerplaten in Polen vaak beschuldigd worden van een aanrijding met vluchtmisdrijf. Nu proberen ze hun truc ook hier uit. Ik hoop dat ik met mijn geval de mensen kan waarschuwen voor deze malafide praktijken en dat gerechtigheid zal geschieden.' (SGG)

Indien u ook slachtoffer werd van dergelijke praktijken, kan u contact opnemen met Paul Van Assche op 09/238.26.30 of e-mail: info@polariteit.be

Als je een dergelijk geval meemaakt, BEL dan ONMIDDELLIJK de politie.
Pluk de dag

York

Veilig mailen

Bericht door York » 23 mei 2011 21:29

Pluk de dag

York

Waarschuwing

Bericht door York » 07 nov 2011 19:20

Ter info

Sonja Jacquet / Administratief Assistent Lokale Politie Antwerpen/ Financiën Hofstraat 17/B-2000 Antwerpen
( .03.220.84.12 Fax 03.220.85.75 Sonja.Jacquet@Stad.Antwerpen.be

Even een dringende mededeling:
Als er iemand met het e-mailadres urn-tng7@hotmail.com jou wil toevoegen
Accepteer hem niet! Het is een hacker! Vertel het aan iedereen, want als iemand hem in zijn lijst heeft staan en jij ook in die lijst voorkomt, kan hij aan alle e-mailadressen komen, ook die van jou. Hij kan zelfs je pc kraken.
Kopieer deze mededeling en verzendt het naar al je vrienden, familie e.d.

Info van de federale Politie Brugge
Pluk de dag

York

Tips bij pishing - hackers - oplichting enz.

Bericht door York » 18 mar 2012 16:43

Tegenwoordig wordt in veel hotels gebruikgemaakt van magnetische sleutelkaarten.
Bij het inchecken ontvangt u deze kaart om uw kamerdeur te openen.
Wist u dat op de magneetstrip van deze kaart naast het kamernummer en in- en uitcheckdatum ook vertrouwelijke gegevens zoals uw naam, uw adres, uw creditcardnummer en de geldigheidsdatum van uw creditcard zijn opgenomen.
Iedere willekeurige employé van het hotel kan deze kaart eenvoudig scannen en zo aan uw gegevens komen. Hij of zij kan dan uw naam en uw creditcardgegevens noteren en deze in een pc of laptop opnemen en op uw kosten gaan shoppen.
Hotels wissen de informatie niet totdat de medewerker de kaart hergebruikt voor de volgende hotelgast. Op dat moment worden door het invoeren van de nieuwe gegevens de oude gegevens elektronisch overschreven waardoor de informatie van de eerdere gast is gewist.
Maar tot die tijd, wordt deze sleutelkaart met nog al uw informatie erop in een la bij de receptie gedeponeerd.
Wat te doen:
Houdt de sleutelkaart in uw bezit. Lever hem niet in.
Neem hem mee naar huis en vernietig hem.

Laat hem nooit achter in de kamer of badkamer, en lever hem niet in bij de hotelbalie.
Het hotel mag u voor het achterhouden van de sleutelkaart geen kosten in rekening brengen. Dit zou illegaal en onwettig zijn, er staat immers kostbare prive-informatie van u op, welke met een simpele kaartleesscanner zichtbaar gemaakt kan worden.
Gooi de kaart ook niet na het verlaten van het hotel zomaar ergens weg b.v. in een vuilnisbak.
Neem hem echt mee naar huis en knip hem kapot, vooral de elektronische informatiestrip.
Alternatief:
Als u een magneet bij u zou hebben, dan kunt u deze, bij het definitief verlaten van de kamer (u hoeft niet meer op de kamer te zijn), ook enige keren over de magneetstrip van de sleutelkaart halen.
Probeer daarna de kamerdeur nog eens te openen. Lukt dit niet dan weet u dat alle gegevens op de strip zijn gewist.
(Wees hier echter uiterst voorzichtig mee. Breng de magneet niet in de buurt van bankpassen, creditcards enz. opdat de magneetstrippen hiervan niet worden gewist.)
Waarschuw ook anderen.

Met dank aan Noverke
Pluk de dag

York

Tips bij pishing - hacking - oplichting enz.

Bericht door York » 18 mar 2012 19:22

Belangrijke informatie!

Ter informatie
Ze zijn in opmars 40 CENT of 2 euro

De "nieuwe Turkse lire"(Yeni Turk Lirasi), die de oude vervangt die erg gedevalueerd was
en waarbij men minstens zes nullen heeft laten verdwijnen..

Het nieuwe stuk van 1 Lire lijkt heel erg op dat van 2 Euro.
Wanneer men beide stukken vergelijkt, stelt men vast dat ze hetzelfde voorkomen hebben
(met een ring van nikkel rond een stuk koper) en om zo te zeggen quasi gelijke afmetingen.
Bovendien, heeft de kopkant, zoals de meeste euromunten een hoofd (Ataturk).
Het enige grotere verschil is dat op de letterkant in plaats van een 2 een 1 staat.
En de 1 lijkt erg op de 1 van stukken van 1 Euro.
ATT1111.jpg
ATT1111.jpg (9.77 KiB) 1810 keer bekeken
Het stuk is evenwel slechts 40 cent of slechts 1 vijfde waard

Let dus op bij het ontvangen van wisselgeld met stukken van 2 Euro , want
deze turkse stukken beginnen in de eurozone te circuleren.

Stuur dit bericht verder door.
Het leek mij belangrijk genoeg om dit door te sturen.
Goed uitkijken zou ik zeggen. Een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor twee
Misschien iets om door te sturen naar vrienden en familie.
Pluk de dag

York

Tips bij pishing - hackers - oplichting e.a

Bericht door York » 06 sep 2012 20:17

Pluk de dag

York

De postbode aan de deur (geen grap)

Bericht door York » 27 sep 2012 19:53

let op en stuur dit door ter info

Nieuwe oplichting truc :
Er zijn mensen die afgelopen week bezoek
kregen van een postbode. Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg (een
bestaande organisatie). Hiervoor waren portokosten verschuldigd. Op het
pakketje stond het verzoek deze 1,60 niet contant te betalen, maar te
pinnen ivm veiligheid. Deze postbode had een "mobiel pinapparaat" bij
zich. Deze mensen overhandigden het pasje en toetsten de pincode in. De
postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn handen vallen, bukte zich
en gaf het pasje terug. Na een tijdje voelden deze mensen toch nattigheid.
Raadpleegden de Rabofoon / Postbank en hun rekening bleek te zijn
leeggehaald. Direct in de portemonnee gekeken en zagen de gedupeerden dat
men niet het eigen pasje had terug gekregen, maar dat van hoogst-
waarschijnlijk een eerder slachtoffer (reeds geblokkeerd). Het volgende
slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van één van
deze mensen. Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie /
vrienden / kennissen voor deze nieuwe truc.
Stuur deze e-mail door aan uw vrienden en bekenden.
Pluk de dag

Ines
Contacteer:

Pishing - Hackers e.a

Bericht door Ines » 30 nov 2012 11:47

Beste leden,

Zoals velen reeds gemerkt hebben we de laatste tijd weer veel last van hackers e.a. alooi die dit forum vervuilen met ellenlange reclameteksten over van alles en nog wat.
De mails meestal vanuit het buitenland neemt van de moderatoren kostbare tijd in beslag om alles tijdig te verwijderen. Sommigen hackers plaatsen 25 X dezelfde teksten.
Onze welgemeende excuses voor de last die deze mensen blijven veroorzaken.

Mag ik ook begrip vragen omdat ik niet op Uw berichten soms kan antwoorden omdat het zuiver houden van het forum prioriteit heeft. (Ook kinderen genieten mee)
De moderatoren nemen hun taak zeer ter hart en doen hun uiterste best om alles in goede orde te laten verlopen. Mijn hartelijke dank aan de moderatoren voor hun zeer gewaardeerde steun!

Beste leden, hopelijk laat U zich niet beïnvloeden door de hacker mails en blijft U ons gezellig forum trouw, dank U :D

Link : http://www.youtube.com/watch?v=Vh0KkW42iiY
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

knovos

Re: HACKERS e.a.

Bericht door knovos » 01 dec 2012 14:00

Jammer dat idd het forum zo vervuild kan worden. Gelukkig lossen jullie het allemaal heel snel weer op en verdwijnen de berichten ook zo weer. Respect voor jullie dat het allemaal zo bijgehouden word en ik blijf hier elke dag kijken :)

Plaats reactie