Nieuw gezicht

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw tuin kan U voorstellen in Showroom!
Fieke01
Geslacht: Vrouw

Nieuw gezicht

Bericht door Fieke01 » 05 apr 2016 10:20

Goeiemorgen iedereen,

Ik ben Fieke, hobbytuinder die door de hele moestuinhetze vorig jaar toch de smaak te pakken kreeg.
Heel voorzichtig ben ik begonnen met een vierkante meter moestuin met wisselend succes. Mijn courgettes en aubergines deden het prachtig en ook de sla die we toch nog van de slakken afsnoepten was overheerlijk.
Dit jaar komt er een grote serre omdat onze tomatenoogst een week voor tijd bezweek aan de tomatenziekte.
Heel pijnlijk om dan die mooie grote trossen zo te zien verkommeren.
Ondertussen zoek ik heel veel info bij elkaar om zulke drama's tot een minimum te beperken, dus ik sta altijd open voor goeie raad.
De serre wordt binnen week of 2 geleverd en in de keuken staan al een paar zaaibakjes klaar met daarin al kleine plantjes van coeur de boeuf tomaatje, komkommers, butternut, honingtomaat, aubergines paprika's en nog wat kruiden.
Ik ben op zoek naar zaad van spaghettipompoen en brocolletti (wilde brocolli). Weet iemand waar ik dat kan kopen want ik bestelde het al meer dan een maand geleden online maar daar komt blijkbaar niet veel van.
Ook heb ik al gehoord dan mensen zelf dadelpalmpjes groeien uit pitten, hoe pak ik dat aan?

Alvast bedankt aan alle groene geesten voor de hulp.
Groetjes, Fieke

Frederik
Site Admin
Geslacht: Man

Re: Nieuw gezicht

Bericht door Frederik » 05 apr 2016 10:22

Welkom :)

Fieke01

Bericht door Fieke01 » 05 apr 2016 12:08

Thx Frederik
:D

Joseeke

Bericht door Joseeke » 05 apr 2016 14:25

Van harte welkom Fieke, fijn dat je jezelf even voorstelt.

Ik ben geen groene geest :D en kan je niet helpen met je vraag maar er zal hier zeker een antwoordje op komen. Je kan misschien je vraag even opnieuw stellen in het doorvoor voorziene onderdeel :

http://hettuinforum.be/viewforum.php?f=35

je kan best een nieuw onderwerp aanmaken daarvoor.
Groetjes
Joséeke

Algemene moderator

Mijn kerstdorpen e.a vignettes
Bloemen bloeien waar ze ruimte krijgen.
Mensen ook.

Phil Bosmans/ http://www.dagelijksegedachte.net )

Ines
Contacteer:

Bericht door Ines » 05 apr 2016 15:15

Heel hartelijk welkom Fieke01 en we delen graag onze jarenlange ervaringen met allen ;)
Als U mij in een pb Uw adres laat weten stuur ik graag (gratis) zaden die ik over heb.
Bijlagen
groenten en fruit.jpg
groenten en fruit.jpg (19.21 KiB) 1996 keer bekeken
Vele groetjes, Ines
Algemene moderator.

Neem een kijkje op volgende site; http://www.tuintips.net
registreer U en win een boek!

York

Bericht door York » 05 apr 2016 19:25

Hartelijk welkom Fieke01. We zullen met plezier je ervaringen en de nodige teleurstellingen, maar daar leer je uit, volgen. Ik heb zelf geen moestuin, maar leg mij eerder toe op het kweken van bloemen. Zondag heb ik een 30-tal soorten gezaaid in bakjes die nu in de serre staan.
Pluk de dag

Fieke01

Bericht door Fieke01 » 08 apr 2016 10:12

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor de lieve verwelkoming.
Ondertussen heb ik een site gevonden waar ik alles heb kunnen bestellen en die al binnen 24u!!! leverden.
Mijn vorige bestelling heb ik dan maar snel geannuleerd, ik kan nu wel een poosje verder.

Naast de klassieke tomaat, sla en komkommer hou ik er enorm van om eens wat specialere dingen te proberen. Zo heb ik bvb appel-lemon komkommer besteld, en cucameloen...
Ben daar heel erg benieuwd naar en kijk nu al uit naar de zomerse slaatjes die allesbehalve saai zullen zijn op deze manier!
Ik heb ook enorm veel zaadjes dus als iemand interesse heeft stuur ik graag wat op!

Nu ga ik stilletjes op zoek naar een plant van de kiwibes. Dat lijkt me nog zo'n leukerd!

De serre is er nog steeds niet :shock: , ons werd beloofd binnen maximaal 4 weken, dat is ondertussen 6 weken geleden!
Onze keukenplantjes worden natuurlijk al wel lekker groot op die manier. :D

York

Bericht door York » 09 apr 2016 21:19

Veel succes met je moestuin. Vergeet vooral niet om foto's op het forum te plaatsen, daar zijn we altijd erg in geïnteresseerd.
Pluk de dag

Fieke01

Bericht door Fieke01 » 11 apr 2016 09:53

York schreef:Veel succes met je moestuin. Vergeet vooral niet om foto's op het forum te plaatsen, daar zijn we altijd erg in geïnteresseerd.
Wat een leuk idee! Zal ik zeker doen! :D

Prima :D

Fieke01

Bericht door Fieke01 » 08 mei 2017 15:17

Terug van weggeweest.
Het tuinierseizoen is daar en ik dus ook. De serre staat er goed op dit jaar.
Er staan vooral tomaten en aardbeien in. Ik zal komend weekend nog eens wat foto's nemen.
Vorig weekend waren we in Zwitserland en daar ontdekte ik daslook of zoals zij het noemen Bärlauch.
Wat is dat lekker zeg! Ze hadden er pesto van gemaakt en je kan daar saladedressing gewoon kant en klaar van kopen.
Naar het schijnt groeit het hier bij ons ook maar is het beschermd. Ik ben het nog niet direct tegengekomen in het wild maar wil dat graag in de tuin planten.
Weet of heeft iemand daslookplantjes te koop?

Groetjes van Fieke

Plaats reactie